امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد خاموت a2 یا a3

امروزه استفاده از میلگرد در ساختمان سازی کاربرد بالایی دارد. در این مبحث قصد داریم میلگرد خاموت a2 یا a3 را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

میلگردها پرکاربردترین مقاطع فولادی هستند که در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. قابل ذکر است که میلگرد خاموت a2 یا a3 از بین انواع میلگردها پرکاربردتر هستند و با آج های مشابه تولید می شوند. این دو نوع میلگرد تفاوت های زیادی همچون ظاهری، خواص، کاربرد و… باهم دارند. همچنین از حروف U و T استفاده می شود که نشان دهنده روش تولید میلگرد است. میلگرد ترمکس با حرف T و میلگرد آلیاژی با حرف U نشان داده می شود.

معرفی میلگرد خاموت a2

با توجه به مبحث میلگرد خاموت a2 یا a3 باید ذکر کنیم میلگرد خاموت a2 از نوع میلگردهای آج دار هستند که یک محور در امتداد طول آن قرار دارد. دانه هایی که به آن آج می گویند؛ دور این محور طولی به صورت مارپیچ پیچیده شده اند. میلگرد خاموت a2 استحکام و پایداری خوبی دارد و در کمرکش های دیوارها استفاده می شود. همچنین در محدوده ۱۸ درصد تغییر شکل پلاستیکی دارد. در ساختمان سازی سبک از میلگرد a2 استفاده می شود. به نظر کارشناسان بهتر است که روی این میلگرد جوشکاری انجام نشود؛ ولی در صورت ضرورت می شود جوشکاری انجام داد.

 

میلگرد خاموت a2

 

معرفی میلگرد خاموت a3

در ادامه مبحث میلگرد خاموت a2 یا a3 باید ذکر کنیم میلگرد a3 از نوع آج دار بوده که آج آن به شکل هشتی یا جناقی می باشد و از نظر سختی در ردیف نیمه سخت قرار دارد. این میلگرد از استحکام بالایی برخوردار است. درصد تغییر طول به خاطر کار پلاستیکی ۱۴ درصد می باشد و به میلگرد خشک ‌معروف است. به عنوان میلگرد اصلی سازه و میلگرد طولی تیر و ستون از میلگرد a3 استفاده می شود. در نظر داشته باشید که این نوع میلگرد قابلیت جوشکاری ندارد.

تفاوت کلی میلگرد خاموت a2 و a3

در ادامه مبحث میلگرد خاموت a2 یا a3  باید ذکر کنیم که در تولید میلگردها هر تولید کننده برند تجاری خود را بر روی میلگرد تولیدی خود حک می کند. حرف C نشان دهنده میلگرد a3 بوده و حرف J نشان دهنده میلگرد a2 می باشد. میلگرد a2 از جنس فولاد نرم بوده و به شکل صاف است. این نوع میلگرد قابلیت خمکاری بیشتری داشته و انعطاف بالایی دارد.

همچنین از میلگرد a2 می توان در ستون، تیرچه و تیر استفاده کرد. میلگرد a3 شکننده بوده در آرماتوربندی و بتن ریزی کاربرد بالایی دارد. در میلگرد a2 آج ها به شکل مارپیچ است ولی در میلگرد a3 آج ها به صورت ضربدری است. شایان ذکر است که طبق استاندارد میلگرد a2 آج مارپیچ موازی دارد ولی میلگرد a3 دارای آج جناقی می باشد.

 

تفاوت کلی میلگرد خاموت a2 و a3

 

تفاوت میلگرد خاموت a2 و a3 از نظر کاربرد

در  مواردی همچون تیر و ستون که نیاز به شکل پذیری محصول است از میلگرد خاموت a2 استفاده می شود. آرماتورهای طولی از نوع a3 و در آرماتورهای عرضی از نوع a2 هستند. به علت شکننده بودن میلگرد خاموت a3 در تیرچه ، ستون، دیوار برشی و تیر ممنوع می باشد.

تفاوت میلگرد خاموت a2 و a3 از نظر خواص

حداقل تنش a2 ۳۴۰۰، حداقل تنشی a3 ۴۰۰، حداقل استحکام کششی a2 ۵۰۰، حداقل استحکام کششیa3 ۶۰۰، حداقل طول نسبی a2 ۱۸، حداقل طول نسبیa3 ۱۶، زاویه خمش سرد a2 ۱۸۰، زاویه همش سرد a3 ۱۸۰، قطر خمش سرد a2 ۳۰، قطر خمش سرد a3 ۵۰

 

تفاوت کلی میلگرد خاموت a2 و a3

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

امروزه استفاده از محصولات فولادی بسیار گسترش پیدا کرده است. برخی از پرکاربردترین محصولات فولادی می توان به انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش،  ورق ابعادی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق قطعات و … اشاره کرد. هر یک از این ورق ها دارای کاربردهای خاصی بوده و در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

شما بازدید کنندگان عزیز می توانید این مقاطع فولادی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از کیفیت و مرغوبیت محصولات اطمینان داشته باشید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد مورد استفاده در خاموت

https://ahanhyper.com//?p=36474

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *