امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مضرات فسفر در فولاد

در این مبحث در مورد مضرات فسفر در فولاد و اطلاعات مرتبط با آن مطالبی جمع آوری شده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

فسفر با نماد شیمیایی P و عدد اتمی ۱۵ یکی از اعضای نافلز چند ظرفیتی می باشد. فسفر با چند ساختار متفاوت در طبیعت موجود است. یکی از عناصر حیاتی برای ارگانیسم های طبیعی می باشد. فسفر یک ماده جامد و سفید رنگ است که بوی بد و نامطبوعی داشته و بسیار واکنش پذیر است. فسفر در زمان ترکیب با اکسیژن واکنش نشان داده و نور تولید می کند.

در ادامه مبحث مضرات فسفر در فولاد باید ذکر کنیم که یک عنصر نامحلول در آب بوده ولی در کربن دی اکسید حل می شود. فسفر خالص به سرعت در هوا سوخته و به پنتا اکسید فسفر تبدیل می شود. استفاده از فسفر در صنعت کشاورزی و بیولوژیکی کاربرد زیادی دارد. این عنصر در مجاورت هوا واکنش پذیر بوده به همین علت همیشه باید در زیر آب نگهداری شود. هنگام استفاده و کار با فسفر حتما باید از انبر استفاده شود؛ چون فسفر باعث سوختگی پوست می شود.

اشکال مختلف فسفر

در ادامه مبحث مضرات فسفر در فولاد باید ذکر کنیم که فسفر در چند شکل متفاوت است. برخی از شکل های مختلف آن عبارتند از:

فسفر سفید: این نوع فسفر به طور صنعتی تولید شده و زمانی که در معرض هوا باشد؛ بی اختیار شعله ور می شود.

فسفر بنفش: این فسفر پایداری بالایی داشته و اشتعال پذیری کمی دارد. شکل آن به صورت لوله های پنج وجهی است.

فسفر قرمز: این فسفر سمی و آتش گیر نبوده و واکنش پذیری کمی دارد. این فسفر در تهیه کود شیمیایی، برنز فسفردار، لوازم آتش بازی و نیمه رساناها کاربرد دارد.

فسفر سیاه: این نوع فسفر شبیه به گرافیت است و توانایی هدایت الکترونیکی را دارد. این فسفر در زیر فشار زیاد ساخته می شود.

 

انواع فسفر

 

کاربرد فسفر

با توجه به مبحث مضرات فسفر در فولاد باید بدانید که فسفر معمولا در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کاربردهای آن عبارتند از: تولید استیل، سموم دفع آفات، تولید ورق و میله، کود کشاورزی، استفاده در شیشه های خاص، لامپ سدیم، بمب آتش زا، تولید مواد شوینده، ساخت کبریت

ویژگی های فسفر

  • عدد اتمی ۱۵
  • نماد شیمیایی p
  • گروه ۱۵
  • تناوب ۳
  • فاز stp جامد
  • عدد جرمی ۳۰/۹۷۴
  • نقطه ذوب ۱ درجه سانتی گراد
  • نقطه جوش ۲۸۰ درجه سانتی گراد
  • لایه الکترونی ۲، ۸ ،۵
  • شعاع اتمی ۱/۲۸ آنگتروم

برخی مضرات فسفر در فولاد

بهتر است بدانید که فسفر از جمله عناصری می باشد که در فولاد استفاده می شود. البته در نظر داشته باشید که فسفر از جمله عناصری است که درصد بسیار ناچیزی به فولاد اضافه خواهد شد. اضافه کردن این عنصر باعث بهبود برخی خواص فولاد می شود. ناگفته نماند مضرات فسفر در فولاد کم نمی باشد. برخی از مضرات آن عبارتند از:

  • افزایش دانه های آهن که سبب ترکیب نامطلوب و ابعاد بزرگ می شود.
  • به خاطر پایین بودن دیفوزیون در فسفر یکنواخت کردن ریزساختار مشکل است.
  • فسفر باعث کاهش چقرمگی فولاد می شود.
  • اتلاف فولاد در زمان جوشکاری قطعات
  • فسفر سبب تردی می شود که به صورت حساسیت در برابر تنش های ضربه ای ظاهر می شود.
  • ایجاد ترک در فولاد

 

مضرات فسفر در فولاد | در این مبحث در مورد مضرات فسفر در فولاد و اطلاعات مرتبط با آن مطالبی جمع آوری شده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر در این باره با ما همراه باشید. فسفر با نماد شیمیایی P و عدد اتمی ۱۵ یکی از اعضای نافلز چند ظرفیتی می باشد. فسفر با چند ساختار متفاوت در طبیعت موجود است. یکی از عناصر حیاتی برای ارگانیسم های طبیعی می باشد. فسفر یک ماده جامد و سفید رنگ است که بوی بد و نامطبوعی داشته و بسیار واکنش پذیر است. فسفر در زمان ترکیب با اکسیژن واکنش نشان داده و نور تولید می کند.

 

منابع طبیعی فسفر

فسفر به طور طبیعی در بعضی موارد وجود دارد که در زیر آماده است: پودر استخوان، زباله خرچنگ و میگو، پوست قارچ، پوست خیار سوخته، مدفوع خفاش و ادرار انسان. از این موارد گفته شده مدفوع خفاش و ادرار انسان میزان فسفر بیشتری دارند.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

امروزه مقاطع فولادی درصنایع مختلف از جمله صنعت ساخت و ساز به وفور استفاده می‌شود. از جمله پرکاربردترین مقاطع فولادی می توان به انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی، ورق سیاه و … اشاره کرد که در انواع و سایز های مختلفی موجود می باشد. شما بازدید کنندگان عزیز قبل از خرید میلگرد و مقاطع فولادی می توانید جهت مشاهده قیمت پروفیل، قیمت روز آهن، قیمت آهن آلات و … به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

 شما بازدید کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید جهت خرید مقاطع فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید؛ کافیست با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

مضرات گوگرد در فولاد

https://ahanhyper.com//?p=35242

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *