امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشخصات ورق ST52؛ استانداردها و کاربردهای آن

فولادهایی که امروزه مورد کاربرد قرار می گیرند، با توجه به تفاوت در ترکیب شیمیایی و همچنین خواصی که دارند متفاوت خواهند بود. این نکته باعث می شود که این فولادها به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی شوند که از جمله آن ها می توان به ورق ST52 اشاره کرد.

همچنین با توجه به استانداردهای آلمان به چهار گرید دیگر نیز تقسیم بندی می شوند. در این بخش می خواهیم شما را با مشخصات ورق ST52، استاندارد ها و کاربردهای آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

نکته اولی که باید در مورد این ورق ها بدانید این است که عددی که در کنار آن ها وجود دارد در واقع نشان دهنده استحکام آن ها برحسب کیلوگرم بر میلی متر مربع است. به علاوه گفته می شود که این ورق به نسبت سایرین، کاربردهای فراوان در صنایعی مانند ساختمان سازی و همچنین زیربنایی دارد.

مقاومت ورق ST52 در مقایسه با سایرین

این نوع ورق نسبت به انواع دیگری که شامل 37 و 44 می شوند توانایی خمش و همچنین پیچش بیشتری را دارند و همچنین می توانند وزن بیشتری را نیز تحمل کنند. در واقع خاصیت انعطاف پذیری در آن ها بیشتر است و همین هم باعث می شود که وجود عناصر مانند سیلیسیم و منگنز بیشتر به چشم بیاید.

ترکیب شیمیایی در ورق ST52

نکته ای که باید بدانید این است که ورق ST52 دارای خواص بسیاری است. خاصیت شکل پذیری حین سرد بودن، جوشکاری، برشکاری و دیگر خواص باعث شده است که در بین تمامی ورقه های فولادی این ورق به عنوان یکی از بهترین ها و محبوب ترین ها باشد. همچنین عناصری که در این ورق وجود دارند همگی باعث ایجاد ویژگی هایی می شوند که شما آن ها را در ورق های دیگر نخواهید دید.

از جمله مزایای منگنز موجود در ورق ST52 می توان به سرعت خنک شدن آن ها اشاره کرد که این امر سبب بهبود استحکام و همچنین سختی پذیری بی مثال آن ها خواهد شد. شما به ماده ای که این عنصر را اضافه کنید، می توانید در آن خاصیتی به وجود بیاورید که برای آهنگری و جوشکاری مناسب باشد.

در نتیجه می توان گفت که این موضوع به عنوان یک عامل اصلی شناخته شده است که استحکام فولاد را افزایش می دهد. همچنین این ورق دارای عناصر دیگری مانند سیلیسیم است که به نوبه خود ویژگی های این ورق را تغییر داده است. سیستم به نوبه خود باعث بهبود استحکام در فولاد خواهد شد که همین نکته هم باعث می شود که سختی آن تا حد چشمگیری افزایش پیدا کنید. مقاومت سایشی در ورق ST52 نیز به دلیل وجود این عنصر است.

استانداردهای ورق ST52

استانداردهای ورق ST52

شاید یکی از مهم ترین نکات زمانی که شما می خواهید از این ورق استفاده کنید استانداردهای آن باشد. همانطور که در بخش اول اشاره کردیم، این ورق در واقع تولید شده با استانداردهای آلمانی است و عددی که در کنار آن وجود دارد نشان دهنده درجه کیفیت فولادی است که مورد استفاده قرار گرفته است.

آنچه که باید بدانید این است که هرچقدر که این عدد بزرگتر باشد، فولادسازی بهتر و ناخالصی موجود در آن کمتر خواهد بود. اگر بخواهیم ورق ST52 را با سایر انواعی که مورد استفاده هستند مقایسه کنیم باید بگوییم که این ورق ها از نظر کیفی در گرید اول حضور دارند و به عنوان بهترین ها شناخته می شوند.

کاربرد ورق ST52

زمانی که شما با ویژگی ها و استاندارهای تولیدی این محصول آشنا شوید، خواهید فهمید که می توانید از آن استفاده های بسیاری در ساخت و ساز داشته باشید. در کنار استانداردهایی که ارائه شده است، ورق ST52 به دلیل ویژگی های ظاهری که دارد در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله کاربردهای این ورق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت دیواره هایی که برای ریل های مختلف به کار می روند.
  • در اسکلت پل ها، به عنوان یک بخش اصلی به کار گرفته می شوند.
  • در ساخت قطعاتی که شاسی مانند هستند در ماشین های سنگین به کار می روند.
  • در ساخت جرثقیل ها و همچنین ماشین های سنگین به وفور از آنها استفاده می شود.
  • در ساخت دیواره هایی مانند مخازن که در صنایع مختلف از آنها استفاده می شود به کار می روند.
  • در ساخت تجهیزاتی که مربوط به تلفن همراه هستند و همچنین پلتفرم های موبایلی کاربرد دارند.
  • در لوله کشی ها و ساخت خطوطی که مربوط به انتقال لوله هستند، کاربرد دارند.

سخن آخر!

اگر شما هم علاقه مند به خرید ورق ST52 هستید باید بدانید که ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با ویژگی های این ورقه ها آشنا کنیم. وجود منگنز و همچنین سیلسیم باعث شده است که خواص این صفحه ها تا حد بسیار زیادی افزایش داده شود. اگر شما هم می خواهید این ورقه ها را خریداری کنید می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تفاوت ورق های فولادی نورد گرم و نورد سرد

معرفی انواع ورق آهن آجدار پرکاربرد

انواع فولاد st

https://ahanhyper.com//?p=7643

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *