امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
مجتمع فولاد خرم آباد

مجتمع فولاد خرم آباد

 در این مطلب قصد داریم مجتمع فولاد خرم آباد و محصولات تولیدی این کارخانه را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

مجتمع فولاد خرم آباد در سال ۱۳۸۱ در شهر خرم آباد افتتاح شد که از جمله صنایع و معادن مهم و شناخته شده در جهت ایجاد و تولید مقاطع فولادی ساختمانی می باشد . امروزه محصولات تولیدی کارخانه فولاد خرم اباد نه تنها در ایران بلکه در سطح خاورمیانه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

 از این محصولات فولادی جهت ساختمان سازی و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این کارخانه دارای خط تولید میلگرد که مجهز به خط نورد گرم است. میلگردی که توسط این کارخانه تولید می شود تحت استاندارد ۳۱۳۲ موسسه استاندارد ایران تولید خواهد شد.

 

مجتمع فولاد خرم آباد

 

زمینه فعالیت کارخانه مجتمع فولاد خرم آباد 

 همانطور که ذکر شد این کارخانه در جهت تولید و ساخت انواع مقاطع فولادی مانند میلگرد ساده و آجدار و ورق ساختمانی ساده و آجدار،تسمه ساده و آجدار و همچنین تولید شمش و اسلب و بیلت و بلوم و … فعالیت دارد. در ادامه این قسمت قصد داریم برخی از تولیدات کارخانه فولاد خرم آباد شرح دهیم.

 میلگرد ساده و اجدار

 همانطور که ذکر شد یکی از مقاطع فولادی که توسط کارخانه مجتمع فولاد خرم اباد تولید و روانه بازار می شود؛ میلگرد است. این میلگردها به صورت ساده و میلگرد آجدار می باشند. میلگردها یکی از مقاطع فولادی بسیار مهم می باشند که در ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است بدانید این محصولات معمولاً از لحاظ جنس، مشخصات مکانیکی، قطر مقطع، نوع آج و مقاومت کششی و … در انواع مختلف تولید و روانه بازار می شوند.

 میلگرد ساده: همانطور که از نام این میلگرد پیداست کاملاً ساده بوده و هیچگونه آج بر روی سطح بدنه آن وجود ندارد که این میلگرد ها بیشتر در صنعت استفاده می‌شوند که برای استحکام و مقاومت بیشتر در بتن می باشد.

البته در نظر داشته باشید از میلگرد ساده در ساخت بناها، ستون های بتنی، زیرسازی، مقاوم سازی ساختمان ها و همچنین جبران ضعف کششی بتن در برابر زمین لرزه و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 توجه داشته باشید از این محصول معمولاً در صنعت برای جوشکاری و آهنگری و همچنین تغییر شکل نیز استفاده می شود.

شما می توانید آن را در قطر های مختلف از ۶ تا ۲۰۰ میلیمتر تهیه نمایید. میلگرد آجدار همانطور که از نامش پیداست بر روی بدنه خود دارای آج به صورت مارپیچ، یکنواخت، دوکی شکل یا مرکب می باشد. میلگردهای آجدار که توسط کارخانه مجتمع فولاد خرم آباد تولید می شود معمولاً از نوع A است.

 میلگرد ساده و اجدار

ورق ساختمانی ساده و آجدار

یکی دیگر از محصولات تولیدی این کارخانه ورق های ساختمانی به صورت ساده و آجدار می باشند. اگر شما به کف پله های هوایی، پله های اضطراری ساختمان ها و … نگاه کنید و راه های فلزی که دارای ورق های منظم و یکنواخت می باشند را مشاهده خواهید کرد که این ورق های آجدار کاربرد های فراوانی دارند.

 ورق های ساختمانی ساده بدون هیچگونه شکل بوده و در ساختمان و موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که جنس آن معمولاً از فولاد با مقاومت بالا می باشد. ورق های ساختمانی آجدار معمولاً به عنوان ورق شطرنجی نیز شناخته می‌شود. این ورق ها یک صفحه فلزی مانند می باشد که معمول الگوی لوزی شکل بر روی آن حک می شود..

از ورق های آجدار معمولاً در کاربردهای مختلفی در صنایع و مشاغل مختلف استفاده می شود. از جمله ابزار کامیون و انواع کانتینر در بندرگاه ها، سطح پله های اضطراری و کف پل های هوایی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه ساده و آجدار

یکی دیگر از محصولات تولیدی مجتمع فولاد خرم آباد تسمه ساده و آجدار می باشد. این تسمه ها در جهت ساختمان سازی و صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید تسمه های ساده فاقد اج و یا برجستگی ها می باشد که بیشتر از این تسمه ها در ساختمان سازی استفاده می شود. اما تسمه هایی که دارای اج و برجستگی ها می باشند در صنایع مختلف و همچنین در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مانند دستگاه بسته بند زن که این تسمه ها بر روی ریل قرار می گیرند.

 تولید شمش و بیلت و بلوم

 یکی از صنایع تولیدی توسط کارخانه مجتمع فولاد خرم آباد تولید شمش فولاد می باشد. شمش فولاد دارای سطح مقطع عرضی ذوزنقه می باشند که معمولاً طول کمتر از ۲ متر است. ابعاد ظاهری شمش های فولاد به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شوند که برای حمل و نقل و انبار بهینه باشد.

بیلت فولاد معمولاً از لحاظ طولی از شمش ها طویل تر می باشد و سطح آن دایره یا مربع است. این محصول با عرض کمتر از ۱۵ سانتیمتر و یا سطح مقطع کمتر از ۳۰ سانتی متر تولید می شود. بهتر است بدانید تنها از طریق ریخته گری مستقیم و یا از طریق نورد شمش تولید می شود. از بیلت های گرید sp5 معمولاً در ساخت میلگرد ها استفاده می شود.

همچنین از بیلت با گرید sp3 در ساخته نبشی و تیرآهن ها مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید از بیلت و اسلب در ساخت تیرآهن، ناودانی، قوطی، میلگرد های ساده و اجدار، لوله های بدون درز و لوله مانیسمان و … استفاده می شود. این محصولات معمولاً در کیفیت های مختلف طراحی و تولید خواهد شد.

میلگرد تولیدی کارخانه فولاد خرم آباد

میلگرد تولیدی کارخانه فولاد خرم آباد

همانطور که ذکر شد میلگرد تولیدی توسط کارخانه فولاد خرم آباد از نوع میلگرد a3 است. بهتر است بدانید تمامی میلگرد ها توسط مطابق استاندارد روسی تولید می‌شود که از نوع A3 می باشد. این میلگرد دارای مقاومت تسلیم ۴۰۰۰ و همچنین مقاومت کششی ۶ هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است.

 بهتر است بدانید معمولا میلگرد a3 به صورت آجدار می باشد که معمولا اج ها به شکل جناقی هستند. این محصول برای عملیات ساختمانی گزینه های بسیار مناسبی می باشد. معمولاً برای آهنگری و تغییر شکل چندان مناسب نیست و جوشکاری بر روی این میلگردها ممنوع می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت https://ahanhyper.com/ با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید. اطلاعات لازم و مشخصات فنی تمامی مقاطع فولادی از جمله میلگرد، نبشی، تیرآهن، قوطی و … را دریافت نمایید.

برای مشاوره و خرید محصولات مجتمع فولاد خرم آباد با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر