امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد نصر آذربایجان

کارخانه فولاد نصر آذربایجان

کارخانه فولاد نصر آذربایجان یکی از شرکت‌های باسابقه در صنعت فولاد است که در زمینه تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی برای مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی است. با ما همراه باشید تا با شرکت فولاد نصر آذربایجان و محصولاتش بیشتر آشنا شوید.

کارخانه فولاد نصر آذربایجان

 با به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد دانش فنی بالا و به‌کارگیری دستگاه‌های پیشرفته باعث پیشرفت این شرکت شده‌اند. این محصولات با کیفیت بالایی که دارند بیشتر به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. از جمله محصولات این شرکت شامل تیرآهن و نبشی و ناودانی است. مجتمع فولاد نصر آذربایجان چیزی در حدود 400 هزار تن از تیرآهن و نبشی و ناودانی را در طول سال تولید می‌کند.

لازم به توضیح است که این شرکت دارای خط ذوب‌آهن و ریخته‌گری نیز هست که در سال ظرفیت تولید آن حدود 500 هزار تن است. این مجتمع در زمینی به متراژ 83 هزار مترمربع در سال 1392 برای تولید محصولات فولادی تأسیس شد.

 

کارخانه فولاد نصر آذربایجان

 

فاز اول این شرکت روی ذوب‌آهن و نورد تیرآهن‌های سنگین متمرکز شده بود که هم اکنون 450 نفر به شکل مستقیم و حدود 5 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول کار هستند. شرکت فولاد نصر از این شرکت‌ها نیز تشکیل شده است ذوب‌آهن نصر آذربایجان و سوله فلز آذربایجان و گاز اکسیژن قلب آذربایجان و چند شرکت بازگانی داخلی و خارجی است.

کارخانه فولاد نصر آذربایجان

 

محصولات فولاد نصر آذربایجان

ناودانی

 از جمله محصولات شرکت فولاد نصر آذربایجان ناودانی است که به شیوه نورد گرم فولاد در دو وزن سبک‌وسنگین تولید می‌شود. ناودانی‌های به شکل یو ابتدا از شمش‌های فولادی اس تی 37 و اس تی 52 تولید می‌شود.

از ویژگی های این محصول دو بال با سطح خارجی و داخل عمود بر هم بوده که در مصالح ساختمانی و دکل‌های برق مصرف می‌شوند.

تیرآهن

از دیگر محصولات شرکت فولاد نصر آذربایجان میتوان به تیر آهن اشاره کرد که به شیوه نورد گرم فولاد که از شمش های فولادی اس تی 44 و اس تی 52 و اس تی 37 استفاده میشود. تیر آهن های استاندارد این شرکت با شماره 1791 در بازار عرضه میشوند که دارای شکل یکسانی هستند که مقطع عرضی انها معین است و در قسمت میانی ان که جان نام دارد و دو لبه موازی که بال نام دارد درست شده است.

محصولات فولاد نصر آذربایجان

 

نبشی

محصول کارخانه فولاد نصر آذربایجان، نبشی است که این محصول هم به شیوه نورد گرم از شمش‌های اس تی 44 و اس تی 37 و اس تی 52 ساخته می‌شود و موارد مصرف این محصول در اتصال ستون‌ها و پل ها و ساخت خر پا در ساختمان و اسانسور است.

این نبشی ها یک شماره استاندارد دارد که ان 13968 است و ممکن است در سایز های مختلفی تولید شود. بیشترین نبشی های موجود در بازار شامل دو با موازی و ال شکل است. مواد اولیه مورد نیاز این شرکت به صورت شمش های فولادی و در سایز های مختلف برش داده میشود.

این شرکت فولاد نصر با وجود ظرفیت تولید بالا و زیر ساخت های اقتصادی خوب قادر به رقابت با دیکر شرکت های خارجی است. فاز بعدی این شرکت با هدف تولید شمش های فولادی و ذوب آهن و ریخته گری از مهمترین هدف های این شرکت بوده که به آن رسیده است.

فولاد

از مشخصات محصولات شرکت فولاد نصر آذربایجان، تولید ناودانی8 و 10 و دیگری نبشی 5 و 6 و 7 و 8 و 10 است.

از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده فولاد آهن است این فلز مهم سخت تر از مس نیست آهن به شکل جامد یک فلز چند بلوری است .به طوری که بلور های ان زیاد بوده ودر مرز ها باهم پیوند خورده اند. باید در نظر  داشت که بلور ترکیب منظمی از اتم هاست به بهترین حالت به شکل کره ای به  هم وصل شده اند.

این شبکه ها با روش های خاصی در هم نفوذ میکنند. در ارایش مولوکولی آهن ان را میتوان مانند یک مکعب با هشت اتم آهن در هر گوشه ان ترسیم کرد. از مهمترین خاصیت این الیاژ سختی و درخشندگی ان است و دارای نقطه ذوب حدود 1510 درجه سانتی گراد است که این نقطه ذوب در بین اکثر فلزات بالاتر است. و همچنین چگالی بسیار بالایی دارد حدود هشت برابر اب است.

به طور کلی این الیاژ از مهمترین عنصر تشکیل دهنده ان یعنی آهن سخت تر و قوی تر است ولی بسیار انعطاف پذیر تر است و قدرت کششی بالایی دارد و قادر به تحمل مقاومت در برابر بار های وارد شده است بدون این که شکل ان تغییر کند.

همچنین لازم به ذکر است که مقاومت کششی فولاد ها نسبت به سایر مواد بیشتر است ولی این موضوع در بین انواع مختلف فولاد متفاوت است. فولادی که تولید می شود اغلب فولاد کربنی است که به غیر از کربن از و آهن از فلزاتی نظیر سیلیکون و منگنز هم استفاده می شود. به طورکلی مقاومت کششی فولاد بین 2290 تا 2870 است.

وقتی کربن اتم های خود در اتم های آهن پراکنده میکند کار سخت تر می شود که این عمل قدرت شکنندگی فولاد را نسبت به آهن بیشتر می کند پس به این نتیجه میرسیم که تبدیل آهن به فولاد با وجود هزینه زیاد سخت هم هست. فولاد کربنی با توجه با میزان کربن به کار رفته در ان به سه گروه زیر تقسیم می شود.

  • کربن 2. فولاد کم کربن0.15 تا 0.45 درصد
  • کربن 3. فولاد با کربن متوسط 0.45 تا 0.8 درصد
  • کربن4. فولاد پرکربن 0. تا 1.5 درصد

فولاد نصر آذربایجان

یک نوع فولاد دیگر که در برابر اکسیداسیون و خوردگی مقاوم است با نام فولاد ضد زنگ معروف است. به طوری که با اضافه کردن کروم به فولاد در مقادیر بالا کروم با اکسیژن هوا ترکیب شده ویک لایه محافظ اطراف ان تشکیل می دهد. فولاد مارتنزیتی شامل 12 تا 14 درصد کروم و 0.12 تا 0.35 درصد کربن استو این نوع از فولاد مغناطیسی است و با عملیات حرارتی که روی ان ها انجام میشود سخت میشوند که از این نمونه فولاد در پمپ های هیدرولیکی و پمپ های روغنی و شیر الات و تجهیزات مهندسی استفاده می شود.

از مهم ترین خواص فولاد سازگاری این فلز با محیط زیست اطراف خود است. باید توجه داشت که اسمان خراش های عظیم در اطراف ما دارای دوام  زیاد است و به مواد سمی برای محیط زیست تبدیل نمی شود. 

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد نصر آذربایجان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر