امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن

ورق عرشه فولادی همانطور که از نامش پیداست نوع ورق راه راه یا موارد از جنس فولاد می‌باشد. عرشه فولادی به عنوان سقف کامپوزیت استفاده خواهد شد. بسیاری از کارفرمایان و مهندسین قبل از انتخاب سقف مناسب برای ساختمان پروژه خود با مشکل روبرو می شوند. به همین خاطر ما در این مقاله از سری مقالات اهن هایپر قصد داریم سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

عرشه فولادی

در ابتدای مبحث سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن قصد داریم تا شما را با این نوع سقف آشنا کنیم. عرشه فولادی به ورق فولادی می گویند که دارای ظاهری مواج بوده و به روش نورد سرد تولید و ساخته می شود. توسط تیرچه ها بر روی سقف به عنوان محافظ عایق استفاده و پشتیبانی خواهد شد. نوع طراحی و روش ساخت ورق عرشه فولادی باعث شده است که نسبت به وزنی که دارد مقاومت بالایی در برابر تحمل وزن باشد.

 وزن سبکی محصول باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و نصب آن می شود. اما بهتر است بدانید با این که وزن سبکی دارد دارای عمر و دوامی در حدود ۵۰ ساله می باشد.

ساخت و ساز صنعتی امروزه به مواد اولیه نیاز دارند که علاوه بر کیفیت و سرعت اجرای خوب از مقاومت بالا نیز برخوردار باشد. به همین خاطر سقف عرشه فولادی که طبق استاندارد خاصی توسط ماشین ها تولید و ساخته شده و نحوه اتصال آن طبق قوانین ساخت و ساز می باشد بسیار پر طرفدار و کاربردی می باشد.

 

عرشه فولادی

 

دلایل اهمیت سقف عرشه فولادی

در ادامه مبحث سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن باید ذکر کنیم که به طور کلی صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه از جمله دلایل مهم اهمیت استفاده از سقف عرشه فولادی به شمار می رود. بهتر است بدانید عرشه فولادی نام مقطع فولادی می باشد که به‌صورت خمشی و عنصر مختلف وجود دارد. منظور از عنصر مختلف این است که از دو عنصر یعنی ورق فولادی گالوانیزه ذوزنقه ای شکل و گل میخ تشکیل می شود.

منظور از گل میخ می باشند که به ورق گالوانیزه ذوزنقه ای ترکیب شده باشد. این سقف به روش آرماتور بندی و بتن ریزی اجرا و مورد استفاده قرار می گیرد. عرشه فولادی یکی از تولیداتی می باشد که باعث تسریع فرایند صنعتی شدن ساختمان ها می شود. تولید شده باعث بهینه سازی و سرعت بخشی به انجام پروژه ها شده و همچنین ساخت و ساز را بهبود می دهد.

مزایای سقف عرشه فولادی

در ادامه مبحث سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن باید ذکر کنیم که ورق عرشه فولادی از مزایای بسیاری برخوردار می باشد. برخی از مزایای آن به شرح زیر می باشد.

سرعت بالای تولید : بهتر است بدانید در حین نصب و اجرای این سقف استفاده از قالب بندی باعث می‌شود تا تیرهای فرعی و شمع حذف شود. همچنین دارای نماد مدیریت کیفی بوده و مورد تایید فنی مرکز تحقیقات مرکز و شهرسازی می باشد.

کاهش وزن سازه: استفاده از این سقف در مرحله بتن ریزی باعث صرفه جویی در مصرف بتن شده در نتیجه وزن مرده محصول نهایی بسیار کم خواهد شد. وزن مرده همان وزن کاذبی است که بخاطر بتن‌ریزی تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

 

مزایای سقف عرشه فولادی

 

کاهش خطا در هنگام ساخت: بهتر است بدانید معمولا ساخت سقف عرشه فولادی به صورت صنعتی انجام می شود که باعث می شود تا خطای حاصل از فعالیت انسانی کاهش پیدا کند.

مقاومت بالا در برابر حوادث طبیعی: همانطور که می دانید سقف عرشه فولادی از مقاومت بالایی برخوردار است که می‌تواند بارهای حین اجرای کار را کنترل کرده و به عنوان سکوی کار از آن استفاده شود. پس از قرار گرفتن به عنوان سقف به تاسیسات دسترسی آسان ایجاد می کند.

کاهش لرزش ساختمان: به عنوان عایق صدا عمل می‌کند که از ویژگی‌های مثبت به شمار می‌رود باعث می‌شود تا سر و صدا تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

ویژگی سقف عرشه فولادی

در ادامه مبحث سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن قصد داریم برخی از ویژگی های مهم این محصول را برای شما ذکر کنیم.

زیبایی ظاهری: توجه داشته باشید که عرشه فولادی به خاطر داشتن پوشش گالوانیزه و فرم های مختلف دارای زیبایی ظاهری جذاب می باشد که علوه بر زیبایی در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است.

مقاوم در برابر شرایط جوی: توجه داشته باشید ورق گالوانیزه به دلیل پوشش روی آن در برابر رطوبت و باران از مقاومت خوبی برخوردار است.

سرعت اجرای بالا: در نظر داشته باشید اجرای سقف استحکام بالایی دارد که تولید سقف عرشه سرعت بالایی دارد و علاوه بر امکان بتن ریزی برای چند سقف همزمان مدت زمان ساخت آن را بسیار کوتاه‌تر می‌کند.

کنترل وزن در حین اجرا: در ادامه مبحث سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن باید ذکر کنیم که یکی از ویژگی های این نوع سقف ؛ کنترل در حین اجرا می باشد. بدون اینکه نیاز به شمع بندی داشته باشد به عنوان سقف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از دیگر ویژگی های سقف عرشه فولادی می‌توان به عایق صدا، بتن ریزی همزمان، امنیت اجرایی بالا و … اشاره کرد.

 

ویژگی سقف عرشه فولادی

 

در این مطلب به سقف عرشه فولادی؛ ویژگی‌ها و مزایای آن پرداختیم که با توجه به کاربردهای مد نظر خود در ساختمان سازی می توانید از این نوع سقف بهره مند شوید. البته در نظر داشته باشید اگر شما قصد دارید این سقف را استفاده کنید باید همواره سعی کنید تا از فروشگاه های معتبر جهت تهیه آن اقدام نمایید. چرا که برخی از فروشگاه ها به خاطر سود اندک محصولات بی کیفیتی را عرضه می کنند.

 پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده محصولا فولادی از جمله ورق عرشه فولادی انواع تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و … می باشد.  این مجموعه با توجه به سابقه ی بالایی که دارد محصولات با کیفیتی را روانه بازار می‌کند. شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه کرده و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید.

 نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که این مجموعه همواره در تلاش است تا محصولاتی را عرضه کند که توسط برترین تولیدکنندگان تولید و ساخته شده باشند که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. جهت خرید و سفارش این محصول می توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت https://ahanhyper.com اقدام نمایید. در صورت نیاز به مشاوره به صورت رایگان از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

سقف سازه فولادی و انواع آن

مقایسه سقف کامپوزیت با عرشه فولادی

https://ahanhyper.com//?p=24614

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *