امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های جلوگیری از خوردگی میلگرد

روش های جلوگیری از خوردگی میلگرد در حال توسعه و گسترش هستند. این عمل باعث می شود که سازه های بتنی خیلی سریع خراب شود. کاهش سطح مقطع میلگردهای فولادی باعث این نارسایی می شود. شکل پذیری و ترک خوردگی موجب ایجاد این مشکلات می شود.

میلگرد

روش های جلوگیری از خوردگی میلگرد و بهبود عملکرد بتن

روش های جلوگیری از خوردگی میلگرد متنوع و مختلف هستند. هر چقدر که کیفیت بتن بالا باشد به همان اندازه می توان از خوردگی جلوگیری کرد. با مواد افزودنی بتن می توان از توسعه حفره های بتنی جلوگیری کرد. در نهایت این کار موجب می شود که بتوان از خوردگی به روشی مقرون به صرفه از خوردگی جلوگیری کرد.

خوردگی میلگرد و روکش اپوکسی

خوردگی میلگرد را می توان با روکش اپوکسی از بین برد. روکش اپوکسی در یک فرایند روی میلگردها قرار می گیرد. روکش اپوکسی باعث می شود که میلگرد به بتن به طور کامل بچسبد. این روکش لازم است که به مقداری باشد که ضخیم باشد. این وضعیت موجب می شود که روکش به میلگرد بچسبد. کیفیت میلگرد را بهبود می بخشد.

خوردگی میلگرد و صفحات ضد آب

خوردگی میلگرد را می توان با صفحات ضد آب مانع شد. از این فناوری در اروپا استفاده می شود. این صفحات به دو گروه تقسیم بندی می شوند. این صفحات به گونه ای ساخته شده اند که مانع آسیب جدی به میلگرد می شوند. به همین دلیل است که میلگرد می تواند به مدت زمان طولانی دوام بیاورد. هر چقدر که روکش ضخیم باشد، میلگرد با کیفیت خواهد بود.

خوردگی میلگرد و جلوگیری از نفوذ آب و کلراید

خوردگی میلگرد با میزان نفوذ آب و کلراید مشخص می شود. بتن آرمه باید به نحوی مورد استفاده قرار بگیرد که تمامی قسمت های ساختمان یا سازه آب بندی شده باشد. نفوذ آب و کلراید موجب خوردگی خواهد شد. بنابراین با صفحات ضد آب می توان مانع این امر شد.

 

خوردگی میلگرد و جلوگیری از نفوذ آب و کلراید

 

پوشش های آب بند

خوردگی میلگرد را می توان با پوشش های آب بند مانع شد. این سیستم ها کاربرد بسیار زیادی دارند. امروزه از آب بندها در خیلی از کشورها استفاده می شود. این روش در مقایسه با روش های بالا مقرون به صرفه و ارزان است. هر چقدر که پوشش ها ضخیم باشد به همان اندازه می توان امیدوار بود که خوردگی اتفاق نمی افتد.

گالوانیزه

خوردگی میلگرد را می توان با روکش های گالوانیزه پیشگیری کرد. گالوانیزه در مقایسه با روش های قبلی کارآمد است. میلگردهای گالوانیزه 15 سال بیشتر دوام می آورند. این نوع میلگردها در مقابل اکسیداسیون نیز مقاومت می کنند. جابجایی این نوع میلگردها ساده است. با روکش های الکترو شیمیایی می توان از خوردگی هم جلوگیری کرد. گالوانیزه در مقابل آب و رطوبت بیشترین مقاومت را دارد.

روش ضد زنگ

خوردگی میلگرد را می توان با روش ضد زنگ به طور کامل مانع شد. قیمت بسیار بالایی دارند. قیمت این نوع میلگردها در مقایسه با معمولی ها بسیار گران است. هر چقدر که کیفیت این نوع میلگردها بالا باشد به همان اندازه از خوردگی جلوگیری می شود.

 

روش ضد زنگ

 

استفاده از مواد بازدارنده

خوردگی میلگرد با مواد بازدارنده به طور کامل مانع شد. این مواد با بتن کاملا سازگار هستند. ماده کلسیم نیتریت با بتن سازگاری دارد. متناسب با میزان مصرف کلراید می توان از این ماده استفاده کرد.

رنگ آمیزی

خوردگی میلگرد با رنگ آمیزی به وجود نمی آید. رنگ آمیزی روشی مقرون به صرفه و ارزان است. در هر زمان و مکانی می توان از این روش استفاده کرد. رنگ های الکترو استاتیک مانع خوردگی خواهند شد. رنگ های فسفاتی و کروماتی نیز برای این هدف کاملا مناسب هستند. این رنگ ها موجب افزایش مقاومت میلگرد در برابر خوردگی می شوند.

 

رنگ آمیزی میلگرد

 

پوشش های بتنی

خوردگی با پوشش های بتنی از بین خواهد رفت. این نوع پوشش ها به دو نوع سطحی و دائمی تقسیم بندی می شوند. پوشش های سطحی مانع نفوذ آب به میلگرد می شوند. پوشش های سطحی خود دو گروه تقسیم بندی می شوند. نوع اول رزین های ترموست بوده و با حرارت سخت می شوند. نوع دوم به صورت ورقه های پلاستیکی و ساده هستند. پی وی سی و پلی اتیلن از این گروه هستند.

پوشش های دائمی مانع نفوذ آب به داخل بتن می شوند. این مواد به نفوذ مواد خورنده به داخل و عمق جلوگیری می کند. البته این پوشش ها به گونه ای ساخته شده اند که رطوبت عمقی نیز به راحتی تبخیر شود. پوشش های بتنی به چهار گروه پوشش های پلاستیکی، بتنی شات کریت، پوشش های بتنی به همراه با ساروج، پوشش های بر پایه سیمان یا رزین تقسیم بندی می شوند.

 

پوشش میلگرد

 

شرکت آهن هایپر

شرکت آهن هایپر انواع میلگرد شامل میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش را از کارخانجات تولیدی تهیه می کند. قیمت میلگرد در مقایسه با سایر شرکت ها مطابق بازار مشخص می شود. شما می توانید میلگرد را مطابق نیازهای خود به شکل عمده و خرده از این شرکت خریداری کنید. با خرید میلگرد به صورت عمده می توانید از تخفیف های ویژه ای که مدنظر گرفته شده برخوردار شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

بهترین روش زنگ زدایی میلگرد

بهترین تولید کنندگان میلگرد در ایران

https://ahanhyper.com//?p=35626

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *