امروز : شنبه 20 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهنمای خرید لوله

خرید انواع لوله نیازمند اطلاعات بسیاری می باشد که شما باید بتوانید با  داشتن این اطلاعات محصولات با کیفیتی را تهیه نمائید. در این مطلب از وب سایت اهن هایپر قصد داریم راهنمای خرید لوله را قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

لوله چیست

برای راهنمای خرید لوله ابتدا شما را با ان اشنا خواهیم کرد. لوله مقطع توخالی می باشد که برای انتقال مایعات و گازها ، توده جامدات ریز و … مورد استفاده قرار می گیرد. لوله ها معمولا از مواد پلیمری، پلاستیک ،آهن و فولاد تولید می شوند که بر اساس مواد تشکیل دهنده، کاربردهای متفاوتی دارند

بهتر است بدانید لوله از پرمصرف ترین محصولاتی است که هم در ساختمان سازی و هم در صنعت و همچنین در کشاورزی کاربرد دارند. سطح مقطع لوله معمولاً دایره ای شکل می باشد ولی به صورت شش ضلعی، مثلث و مربع نیز تولید می شوند.

توجه داشته باشید که لوله های شش ضلعی و مربع از فولاد ساخته می شوند به دلیل استفاده راحت تر لوله هایی با مقطع دایره ای شکل رایج ترین نوع این محصول می باشد.

 

انواع لوله

 

انواع لوله

شناخت انواع لوله می تواند در راهنمای خرید لوله به شما کمک کند. لوله ها با توجه به نوع جوش به دو دسته درز دار و بدون درز تقسیم می‌شوند.

لوله بدون درز

در ادامه مبحث راهنمای خرید لوله  به لوله بدون درز می پردازیم . همانگونه که از اسم این لوله ها مشخص می باشد هیچگونه درز جوشی در این لوله ها وجود ندارد. این محصول توسط نورد سرد تولید می‌شوند این روش معمولاً برای لوله های سایز کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل نداشتن درز جوش استحکام بالایی دارد.

 لوله های بدون درز با نام لوله مانیسمان نیز شناخته می شوند. این محصول به دلیل یکپارچه شدن در صنایع هسته‌ای، گاز طبیعی ، پتروشیمی، کشتی سازی و دیگ‌های بخار به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشترین مصرف در بازار لوله از آن لوله های بدون درز می باشد.

لوله درز دار

در ادامه مبحث راهنمای خرید لوله  به لوله درزدار می پردازیم. همانگونه که از نام این لوله ها مشخص می باشد دارای درز جوش در طول محصول می باشد. لوله های درزدار از ورقه های با ضخامت متفاوت تولید می‌شوند به گونه‌ای که طبق اندازه نهایی لوله برش می خورند. سپس به دستگاه نورد گرم منتقل شده و بعد از آن درز ‏ آن جوشکاری می شوند و در نهایت آزمایش و کونیک می‌شوند.

 لوله های درزدار با نام لوله اقتصادی نیز شناخته می شوند و به دلیل وزن کمی که دارند می توانند نیرو و فشار بالایی را تحمل کنند و همچنین از سختی زیادی نیز برخوردار می‌باشند. بهتر است بدانید ورق هایی که برای تولید لوله مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای ترکیبات شیمیایی مشخصی باشند. زیرا ترکیبات شیمیایی می‌تواند بر روی خواص مکانیکی، جوش پذیری و … تاثیرگذار باشند.

نکات لازم برای قبل از خرید لوله

در این قسمت از راهنمای خرید لوله قصد داریم مشخصاتی از جمله سایز لوله، ضخامت یا رده لوله و گرید مورد نظر، مقدار مورد نیاز و پارامترهای دیگری را ذکر کنیم. در هنگام تهیه این محصول بتوانید از آن بهره مند شده و محصول با کیفیت و مناسب بوده و با توجه به کاربرد مدنظر خود تهیه نمایید.

سایز لوله

یکی از پارامترهای اصلی که در راهنمای خرید لوله ذکر می کنیم آشنایی با قطر لوله واقعی لوله یا سایز لوله می باشد. بهتر است بدانید که سایز لوله از قطر اسمی آن بیشتر است مگر این که بیشتر از ۱۴ اینچ باشد. توجه داشته باشید که لوله معمولاً دارای قطر داخلی با قطر خارجی می باشد. قطر خارجی به فضای بیرونی و قطر داخلی معمولاً حجم انتقال سیالات را مشخص خواهد کرد.

 

خرید لوله

 

ضخامت یا رده

از دیگر پارامترهای مهم که باید به آن توجه کنید ضخامت لوله می باشد. ضخامت لوله به عواملی مثل ماده تولید اولیه لوله، و پوشش هایی که بر روی لوله می‌شود از عوامل فیزیکی موثر برای طول عمر لوله به شمار می‌روند. در واقع ضخامت یا گوشت لوله به فاصله قطر خارجی تا قطر داخلی آن می گویند.

گرید مورد نظر در لوله

از نکاتی که در راهنمای خرید لوله باید به آن بپردازیم؛ گرید مورد نظر لوله می باشد. لوله ها در آلیاژهای متفاوت ساخته می شود که هر یک از آن ها را باید شرایط خاصی مناسب هستند. استاندارد تولید لوله بر قیمت لوله تاثیرگذار می‌باشد.

تست لوله

بهتر است بدانید که اکثر کارخانه‌های تولید کننده لوله در مرحله نهایی تولید لوله تست های مشخص انجام می دهد تا تمامی خطا و نواقص را بررسی کرده و برطرف نمایند.

قیمت لوله

قیمت لوله یکی دیگر از مواردی است که در راهنمای خرید لوله قرار می دهیم. از جمله پارامترهای مهم به شمار می‌رود که باید قبل از خرید لوله فولادی به آن توجه کرده و مورد بررسی قرار دهید. همچنین انتخاب مناسب زمانی اتفاق می‌افتد که محصولی که خریداری می‌شود علاوه بر کیفیت مناسب از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. جهت اطلاع از قیمت انواع لوله ها می توانید به وبسایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

 

قیمت لوله

 

راهنمای خرید لوله از آهن هایپر

همانطور که ذکر شد لوله در انواع مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به کاربرد نظر خود نوع مناسب آن را انتخاب کرده و بهره مند شوید. بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد که می توان به انواع میلگرد در سایزهای مختلف، انواع تیرآهن در سایزهای مختلف، ناودانی و نبشی، انواع پروفیل ها و … غیره اشاره کرد.

 شما عزیزان این محصولات را می توانید با اطمینان خاطر از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com/  تهیه نمایید. بهتر است بدانید تمامی تجهیزات که توسط این مجموعه ارائه می‌گردد توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و عرضه می‌شود. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید نیز می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس بوده و تا بتوان انتخاب بهتر و مناسبی را تجربه نمایید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که مجموعه آهن هایپر جهت رفاه و آسایش مشتریان خود ارسال به سراسر کشور را در نظر گرفته است که شما از اقصی نقاط کشور می توانید جهت سفارش و تهیه محصولات اقدام نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به وب سایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

لوله چیست ؟

خرید لوله مانیسمان

راهنمای خرید لوله داربست

راهنمای خرید لوله گالوانیزه

https://ahanhyper.com//?p=24605

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *