امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

حداکثر فولاد برشی

 فولاد همانطور که می دانید پرکاربردترین و پر مصرف ترین مقاطع در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن در هر قسمتی از ساختمان حداکثر و حداقل دارد که باید با توجه به نوع سازه بتوان تعداد مشخص آن را استفاده کرد و تشخیص درست آن بر عهده مهندسین ناظر می باشد. در این مطلب از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث حداکثر فولاد برشی بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در ابتدا مبحث حداکثر فولاد برشی باید بدانید که فولاد آلیاژی است که از آهن و مقدار کمی کربن تشکیل شده است. از ویژگی های فولاد می توان به سختی و مقاومت آن اشاره کرد. به دلیل قیمت پایین و مقاومت بالای فولاد در ساختمان سازی و ساخت ماشین آلات و… استفاده از فولاد کاربرد گسترده دارد. فولاد ها انواع متفاوتی دارند که هر یک از انواع آن دارای کاربردهای خاصی می باشد.

حداکثر فولاد برشی در انواع المان های بتنی

محدودیت حداکثر فولاد برشی در تیرها: تیرها در سازه ها تحت نیروهای مختلفی مثل برش و خمش قرار می گیرند. با توجه به این نیرویی که وارد می شود باید حداکثر فولاد برشی رعایت شود.

محدودیت حداکثر فولاد برشی در دال ها: دال نوعی سقف است که از مصالحی مانند بتن و فولاد ساخته شده است. دال به دو نوع یک طرفه و دوطرفه تقسیم می شود‌ حداکثر آرماتور دال به بتن و آرماتور مصرفی بستگی دارد.

 

حداکثر فولاد برشی در انواع المان های بتنی

 

محدودیت حداکثرفولاد برشی در دیوار برشی: این دیوارها از مهم‌ترین اجزای سازه ها هستند که توسط آرماتورهای قائم و افقی آماده شده‌اند. در دیوار برشی باید به حداکثر آرماتور افقی و قائم توجه کرده و آن را رعایت کرد. این حداکثر بودن به مقاومت فولاد و اندازه آرماتور و طول دیوار بستگی دارد.

محدودیت حداکثر فولاد برشی در ستون: فولاد های طولی برای تحمل کشش ناشی از لنگر خمشی در ستون تعبیه می‌شود. همچنین فولادهای عرضی از فشار بالای وارد شده به فولاد های تولید جلوگیری می کند و مقاومت ستون را بالا می‌برد. محدودیت حداکثر فولاد برشی در فولاد طولی جهت جلوگیری از مشکلات اجرایی و تراکم میلگرد است.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

در این مطلب برای شما عزیزان مبحث حداکثر فولاد برشی را بررسی کردیم. بهتر است بدانید امروزه فروشگاه های بسیاری هستند که جهت فروش و عرضه انواع مقاطع فولادی فعالیت دارند. شما عزیزان برای این که بتوانید مقاطع با کیفیت و مرغوب را تهیه کنید؛ باید به سراغ فروشگاه های تخصصی و معتبر بروید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد؛ همچنین شناخت نیازهای جامعه محصولات باکیفیتی را عرضه می‌کند. تمامی محصولات ارائه شده این مجموعه توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و ساخته شده اند که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

 

محدودیت حداکثر فولاد برشی

 

 برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، انواع صفحه، انواع تسمه و … اشاره کرد. این نوع محصولات در تمامی ابعاد و سایزهای مختلف موجود است. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق راههای ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و به این صورت اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت خواهید کرد. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که شما بازدید کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید این مقاطع را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  را سفارش دهید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های برش فولاد

روش های بهسازی سازه های فولادی

https://ahanhyper.com//?p=32219

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *