امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

جوش سر به سر میلگرد (فورجینگ)

یکی از مهمترین تجهیزات ساختمانی که برای ساختمان سازی باید خریداری شود میلگرد می باشد. اتصال میلگرد ها به یکدیگر با استفاده از روش‌ های متنوعی انجام می ‌شود که یکی از این روش ها جوش سر به سر میلگرد می باشد. این روش یکی از روش ‌های رایج برای اتصال میلگرد ها است که بسیاری از ساختمان سازان از این روش استفاده می کنند.

شما باید به خوبی بدانید که در این روش شعله‌ ای از ترکیب گاز سوختنی و گاز اکسیژن مورد استفاده قرار می ‌گیرد و به دو سر میلگرد گرما می‌ دهد تا میلگرد نرم شده و حالت خمیری شکل به خودش بگیرد. بعد از این عملیات که میلگردها تحت اعمال فشار قرار گرفتند به یکدیگر متصل می شوند تا در ساختمان سازی کاربرد لازم را داشته باشند.

شما باید به خوبی بدانید که روش جوش سر به سر میلگرد مزیت ها و معایب متنوعی دارد که هر یک از آنها را بهتر است بشناسید. در صورتی که مزیتها و معایب این روش را بشناسید می توانید از این روش برای اتصال هر یک از میلگرد ها استفاده کنید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که مزیت های این روش برای اتصال میلگرد ها بیشتر از معایب آن می باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از ساختمان سازان برای متصل کردن میلگردهای ساختمانی از این روش استفاده می کنند. شما برای استفاده کردن از این روش باید با تجهیزاتی که مورد نیازتان است آشنا شوید. در ادامه برخی از تجهیزات مورد نیاز جهت انجان دادن این روش را معرفی می کنیم.

تجهیزات جوش سر به سر میلگرد (فورجینگ)

تجهیزات مورد نیاز برای جوش سر به سر میلگرد

برخی از اصلی ترین و مهمترین تجهیزاتی که شما برای جوش سر به سر میلگرد نیاز دارید عبارت هستند از :

  1. میله نگه دارنده :

میله نگهدارنده میلگرد یکی از مهمترین وسیله ها و لوازمی است که شما برای انجام دادن جوش سر به سر به آن نیاز دارید. شما باید به خوبی بدانید که میگه نگهدارنده میلگرد برای قرار دادن دو میلگرد در یک قسمت مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی این نمونه از لوازم و تجهیزات که برای انجام دادن این روش مورد استفاده قرار می گیرد دارای اجزای متفاوتی نیز می باشد. پیچ های نگهدارنده، فک متحرک، فک ثابت، پیچ های تنظیم و غیره از جمله اصلی ترین اجزای این نمونه از لوازم جوش سر به سر می باشد.

  1. دستگاه برش سرد :

شما باید به خوبی بدانید که سطح مقطع میلگرد برای استفاده در روش جوش سر به سر باید صیقلی و صاف باشد. بر همین اساس به دستگاه برش سرد نیاز پیدا می کنید تا زدگی، له شدگی و خوردگی میلگرد را از بین ببرید.

دستگاه برش سرد جهت برش دادن سطح مقطع میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فرایند جوش سر به سر به طور کامل انجام شود. استفاده کردن از دیگر دستگاه های برش برای این روش مناسب نمی باشد و خطرات زیادی را امکان دارد به وجود بیاورد.

  1. مخزن ها :

برای جوش سر به سر میلگرد به دو مخزن احتیاج پیدا می‌ کنید که یکی از آنها برای گاز اکسیژن و دیگری برای گاز استیلن استفاده خواهد شد. هر یک از این مخزن ها دارای فشار سنج و شیرهای عبور گاز هستند که فشار گاز و سنجش گاز را کنترل می‌ کنند. گاز خارج شده از درون این مخزن ها به وسیله لوله به بیرون هدایت خواهد شد.

هر یک از این مخزن ها دارای یک مانومتر می باشند که دارای دو درجه هستند. یکی از این درجه ها نشان دهنده فشار گاز داخل مخزن می باشد و دیگری نشان دهنده گاز خروجی مخلوط است.

جوش سر به سر میلگرد (فورجینگ)

  1. دستگاه اعمال فشار :

دستگاه اعمال فشار یکی دیگر از لوازم و تجهیزات می باشد که برای برش سر به سر مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی این دستگاه کنترل کردن فشار روغن می باشد که به وسیله سیلندر هیدرولیک این کار را انجام خواهد داد. این دستگاه میلگردها را بعد از گرم شدن به یکدیگر متصل می سازد.

  1. مشعل :

هر یک از انواع گازهای اکسیژنی و اتیلنی به وسیله لوله ها به بیرون هدایت خواهند شد و به یک مشعل می ‌رسند و در درون آن مشعل با یکدیگر ترکیب خواهند شد.

شما باید به خوبی بدانید که با ترکیب کردن گازهای استیلن و اکسیژن ترکیبی به دست خواهد آمد که قابلیت مشتعل شدن دارد و جهت گرم کردن سر میلگرد و نرم نمودن میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد.

مشعل شیرهای تنظیم کننده‌ ای دارد که با تنظیم کردن میزان خروجی گاز های اکسیژن و استیلن می‌ توانید میلگرد ها را به یکدیگر جوش بدهید. شیر های تنظیمی که روی مشعل قرار گرفته می‌شوند به رنگ قرمز و آبی می باشند. شما باید به خوبی بدانید که این نمونه از لوازم جوش سر به سر میلگرد برای متصل کردن میلگردها به یکدیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مجموعه آهن هایپر جهت تامین نیازها و توقعات مصرف کننده، امکان خرید تیر اهن را به صورت غیر حضوری و بر پایه روش آنلاین فراهم آورده است. همچنین، در این مجموعه انواع مقاطع فولادی،  نبشی و ناودانی، ورق سیاه و میلگرد از جمله میلگردهای ساده و میلگرد آجدار به خریداران عرضه می گردد.

در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

معایب فورجینگ میلگرد

آموزش جوشکاری فورجینگ یا سر به‌ سر میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=10211

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *