امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تیر آهن نرمال چیست + بررسی جامع خصوصیات و فرآیند تولید محصول

یکی از عناصر اصلی در صنعت ساختمان سازی، خرید تیرآهن مرغوب و با کیفیت است. به تیراهن شاخه‌های زیر ۱۲، تیرآهن نرمال و در شاخه‌های ۱۲ متری به بالا، تیرآهن فابریک گفته می‌شود. در پاسخ به این سوال که تیر آهن نرمال چیست باید بگوییم که از دیگر مقاطع فولادی پرکاربرد و پراستفاده در حوزه ساخت و ساز و ساختمان سازی به شمار می‌آید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیرآهن های نرمال در زمره فولادهای ساختمانی پرمصرف و کاربردی در سازه ها و پروژه های مختلف محسوب می گردند.

این محصول به عنوان نمونه ای از مصالح فلزی مخصوص ساختمان سازی، برای مقاوم سازی و ایمن سازی اسکلت سازه در طیف گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، آهن و تیر اهن در دسته پروفیل های ساختمانی طبقه بندی می شوند. این مصالح متناسب با نوع کاربرد و نحوه استفاده در ابعاد و مقاطع مختلفی طراحی و به مرحله تولید می رسند.

از جمله تولید کنندگان تیرآهن می‌توان از شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت جهان فولاد غرب در کرمانشاه، مجتمع فولاد صنعت بناب در شاهین بناب، شرکت فولاد البرز ایرانیان، شرکت نورد آریان فولاد، شرکت فولاد ناب تبریز، مجتمع کارخانجات فولاد البرز غرب، پروفیل صنعت ماهان و همچنین کارخانه صفا فولاد اشاره کرد. در ادامه به انواع تیرآهن مرغوب، خرید تیرآهن و سایر مشخصه‌های مرتبط با آن می‌پردازیم.

انتخاب تیرآهن مرغوب- تیرآهن نرمال

تیرآهن نرمال ذوب آهن اصفهان درمیان سایر محصولات همسان، از نظر کیفیت و کارایی مورد توجه اغلب پیمانکاران حوزه صنعت ساختمان سازی قرار گرفته است. ناگفته نماند که تیرآهن ذوب آهن اصفهان در شاخه‌های ۶ و ۸ متری نیز تولید و در بازار عرضه می‌شود. بدین ترتیب متقاضیان می‌توانند علاوه بر خرید تیرآهن نرمال، این محصول را در شاخه‌های ۶ و ۸ متری نیز تهیه نمایند.

انتخاب تیرآهن مرغوب در سایزهای دلخواه نیز از سوی کارخانه انجام شده و پس از برش نهایی به دست مشتری می‌رسد. تولیدات شرکت ذوب آهن اصفهان در فروش تیرآهن نرمال به دو گونه اعم از دسته‌های بال نیم پهن موازی IPE، بال پهن موازی IPB و همچنین تیرآهن بال باریک شیب دار در بازار عرضه می‌شود. بدین ترتیب شما می‌توانید هر یک از انواع محصولات را با توجه به نوع نیاز مصرفی خود و زمینه کاری خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که تیرآهن برای ساخت و برپایی سازه و بنا، نقش محوری و پر رنگ و برجسته ای را ایفا می‌نماید. این مدل از سازه های فلزی به علت شعاع کاری گسترده و وسیع، متناسب با استاندارد مختلف و گوناگون ساخته و پرداخته می شوند.

ارتفاع تولیدی این محصولات غالبا در محدوده 6 الی 14 متر در نوسان می باشد. همچنین، مقاومت کشی و مقطع، تفاوت عمده میان استاندارد مقاطع فولادی را رقم می زند. به طور معمول، استاندارد IPE، INP و IPB، از استانداردهای رایج و متداول برای ساخت و تولید این محصولات به شمار می رود.

در حال حاضر کارخانه ها و تولید کننده های مختلفی در گوشه و کنار کشور به تولید و ساخت مقاطع فولادی و مصالح فلزی مشغول می باشند. کارخانه ذوب آهن اصفهان، ذوب آهن ماهان سمنان، ذوب آهن فایکو ساری، ذوب آهن اهواز و ذوب آهن کرمانشاه، از تولیدکننده های خوشنام و شناخته شده در سطح کشور به شمار می آیند.

در این میان، شرکت ذوب آهن اصفهان، بهترین و باکیفیت ترین تیراهن ها را تولید می کند. در بازار آهن آلات، محصولات این شرکت با عنوان تیر آهن ذوبی شناخته می شوند.

ویژگی های تیر آهن نرمال

اندازه تیرآهن نرمال در مقایسه با دیگر مقاطع فولادی و فلزی، از تفاوت هایی برخوردار می باشد. به عبارت دیگر، یکی از تفاوت ها و وجه تمایز تیرهای نرمال با سایر مصالح فلزی، به ابعاد و اندازه آن مربوط می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که شاخه های تیرآهن در حالت طبیعی با اندازه های 12 متری طراحی و تولید می شوند. این تیر آهن ها بر اساس شکل ظاهری و نوع کارایی در سایزهای و شماره های 6 تا 30 میلیمتر در سطح بازار موجود می باشند.

تیر آهن های نرمال غالبا در شاخه های زیر 12 متر ساخته و پرداخته می شوند. بر همین اساس، در حوزه بازار آلات از مقاطع فولادی کم تر از 12 متر، با عنوان تیر اهن های نرمال نام برده می‌شود.

شایان ذکر است که متناسب با موارد کاربرد و استفاده، متراژ و ابعاد تیر آهن های نرمال متفاوت و متغیر می باشد. علاوه بر این، بهترین و باکیفیت ترین تیرهای نرمال در سطح کشور به محصولات تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان اختصاص پیدا می کند.

در ساختار این مدل از مقاطع فولادی از بهترین و مرغوب ترین متریال و آلیاژها استفاده می شود. این ویژگی مقاومت و دوام تیراهن را در برابر عوامل محیطی، عوامل شیمیایی و نوسانات جوی و دمایی ارتقا بخشیده است. همچنین، برخورداری از دوام و استحکام بالا و قابلیت تحمل وزن سازه را می توان از دیگر مشخصات تیرآهن نرمال قلمداد نمود.

ناگفته نماند که تیر آهن های نرمال در طول های مختلف و دلخواه و متناسب با نظر مشتری برش زده می شوند. همچنین، قابلیت تولید و عرضه تیرهای نرمال در شاخه های 6 و 8 متری نیز وجود دارد.

فرآیند برش تیر آهن نرمال

تیر اهن نرمال متناسب با نوع نیاز و متراژ دلخواه مشتری برش داده می شود. برای انجام این فرآیند غالبا نسبت به کوتاه کردن طول پروفیل اقدام می کنند. در حوزه ساخت و ساز، به منظور ستون گذاری، برش کاری و کاهش طول مقاطع فولادی، بسیار شایع و رایج می باشد.

از روش های مرسوم و متداول برای برش مقاطع فولادی می توان به اره آتیشی و اره نواری، اشاره نمود. اره نواری به علت برخورداری از نوعی اره دوار، تیراهن را به صورت باریک و منظم برش می دهد. اره پروفیل بر یا اره آتیشی، فرآیند برش تیر آهن را در سریع ترین بازه زمانی انجام می دهد. همچنین، قابلیت قطع تیرآهن در زاویه دلخواه توسط اره پروفیل بر میسر شده است.

آشنایی با انواع تیرآهن نرمال- انواع محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان

مشخصه‌های تیرآهن بال نیم پهن موازی IPE

این محصول از تولیدات شرکت ذوب آهن اصفهان است که بر اساس استانداردهای ملی ایران و استانداردهای  DIN۱۰۲۵-۵ با وزن ۲-۱ و در ابعاد جرم  و مقادیر ایستایی تولدی و عرضه می‌شود.

مشخصه‌های تیرآهن  بال پهن موازی IPB

این محصول از نوع تیرآهن های گرم نوردیده بال پهن موازی است که وزن متوسط ۱-۵ را دارا می‌باشد. قابل ذکر است که این محصول طبق استاندارد ملی ایران ISIRI و همچنین استانداردهای DIN۱۰۲۵-۲ تولید می شود. از دیگر مشخصه‌های تیرآهن نرمال- تیرآهن بال پهن موازی IPB ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی  EN۱۰۰۳۴ است.

مشخصه‌های تیرآهن بال باریک شیب دار

از دیگر انواع تیرآهن نرمال- تولید کارخانه ذوب اصفهان می‌توان به تیرآهن بال باریک شیبدار اشاره کرد. این محصول نیز با استاندارد ملی ایران  با شماره ۳۲۷۷ و همچنین استانداردهای DIN۱۰۲۵-۱ تولید می شود. از دیگر شناسه های این محصول ابعاد، جرم، مقادیر ایستایی، EN۱۰۰۲۴ رواداری ، EN۱۰۰۲۵-۲ می باشد.

قیمت تیرآهن نرمال

با توجه به نوسانات نرخ ارز و تأثیر آن در فروش تجهیزات ساختمان سازی، قیمت محصولات از جمله قیمت خرید تیرآهن نرمال متغیر بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بخش فروش محصولات از جزئیات و شناسه‌های محصول مطلع شوند. علاوه بر آن خریداران می‌توانند با بخش پشتیبانی سایت و مشاوران مربوطه تماس حاصل کرده و پاسخ سؤالات شان را در خصوص قیمت تیرآهن نرمال دریافت نمایند.

نکات مهم در خرید تیر آهن نرمال

کارخانه سازنده و تولیدکننده، از نکات مهم و حائز اهمیت در هنگام خرید تیرآهن نرمال تلقی می گردد. شرکت ذوب آهن اصفهان، بیشترین تیراژ تولید را در سطح کشور در اختیار دارد. تولیدات این کارخانه از سطح کیفی و دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند.

علاوه بر کارخانه سازنده ، نوع متریال و آلیاژها بکار گرفته شده در ساختار و بافت تیر آهن، از دیگر موارد تعیین کننده و مهم در خرید تیر آهن نرمال شمار می رود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

آیا می‌توان از تیرآهن نرمال برای مصارف گوناگون استفاده کرد؟

بله تیرآهن نرمال در ابعاد و اندازهای متفاوتی طراحی و تولید می‌شود که می‌توانید با توجه به زمینه کاری‌تان از انواع آن برخوردار شوید.

مزایای استفاده از تیرآهن نرمال چیست؟

سرعت بالا در اجرا و نصب، قیمت مناسب، استحکام و دوام از جمله مزیت‌های تیرآهن نرمال به شمار می‌آید.

کاربرد تیرآهن نرمال چیست؟

؟ مناسب برای ستون‌ها، کفی ستون‌ها، استفاده جهت تیرهای اصلی، تیرک‌های میانی و فرعی، اسکلت سازی فولادی و مواردی از این قبیل.

https://ahanhyper.com//?p=3850

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *