امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن

در این مطلب به این سوال رایج تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن  پاسخ می دهیم.  تیرچه بلوک یا سقف تیرچه  هکان سقف است که از تیرچه و بلوک سیمانی برای ساخت آن استفاده می‌ کنند لذا در پاسخ به این سوال که تیرچه بلوک چیست باید گفت تیرچه بلوک یا سقف تیرچه بلوک در انواع مختلف مانند تیرچه بتنی، تیرچه با قالب سفالی، تیرچه پیش ساخته خرپایی و در نهایت تیرچه فلزی تقسیم بندی می شوند که برای ساخت سقف های ساختمان از آن استفاده می کنند مراحل اجرایی مختلفی می باشند.

بلوک یا به اصطلاح سقف تیرچه بلوک از تیرچه و بلوک سیمان به همراه بلوک سفالی برای محکم تر شدن تولید می‌ شوند و از یونولیت هم در ساخت آن استفاده می شود که از لحاظ قیمتی  و اقتصادی  مناسب و مقرون به صرفه هستند و از استاندارد برخوردار می باشند.

 

تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن

 

مزایا و معایب سقف تیرچه بلوک

تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن را به صورت مختصر اما مفید توضیح دادیم و به بیان مزایا و معایب آن می پردازیم. از مزایای آن باید به این اشاره کرد که لرزش کمتری دارد و اجرای آن هزینه زیادی در بر ندارد و از مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی برخوردار هستند. از دیگر مزایای تیرچه بلوک وزن سبک آن است و برای اجرا نیاز به نیروی متخصص نیست و بنا براین از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند و قیمت آن ها مناسب می باشد و یک نوع عایق صوتی و رطوبتی و تا حرارتی به شمار می‌ روند که در برابر آتش سوزی و آن طبیعی از خود مقاومت نشان می دهند.

از معایب سقف می توان به این اشاره کرد که امکان آسیب به پاشنه تیرچه وجود دارد و لذا اجرای آن ها محدود می باشد و در همه مکان ها نمی توان از آن استفاده کرد.

انواع مختلف تیرچه بلوک

در این  مطلب توضیح دادیم که تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن را نام بردیم. انواع تیرچه بلوک از تیرچه سفالی، تیرچه خرپا، تیرچه تیرچه بتنی و تیرچه فلزی و غیره تقسیم می شوند.  لذا باید بگوییم که سقف تیرچه بلوک بی می از مقرون به صرفه ترین و پر کاربرد ترین ملزومات سقف به شمار می رود که هزینه مناسبی دارد.

سقف تیرچه بلوک در کارخانه ها تولید می شود و تولید آن به صورت پیش ساخته است و به صورت آماده مورد استفاده قرار افراد می گیرد و در مرحله اجرای بتن ریزی مورد استفاده معماران قرار می گیرد، لذا می‌ توان گفت سقف تیرچه بلوک وزن مشخصی دارد که به راحتی می توانید وزن آن را سبک کنید. لذا در ساخت سقف از تیرچه های فولادی بتنی استفاده می کنند و از اجزای مختلفی مانند تیرچه، بلوک، بتن پوشش، کلاف میانی و آرماتورها و غیره در مراحل اجرایی آن استفاده می شود.

 

انواع مختلف تیرچه بلوک

 

توزیع تیرچه بلوک درجه 1

تیرچه بلوک یکی از کاربردی ترین سقف ها است، زیرا در اجرای سقف تیرچه بلوک نیاز به نیروی کار متخصص ندارید و به راحتی می توانید آن را اجرا کنید.  در ادامه به توضیح کوتاهی راجع به تیرچه بلوک چیست و انواع آن می پردازیم و باید بگوییم تیرچه بلوک همان سقف بلوکی و بتنی این که لرزش کمتری دارد و به همین جهت مورد استفاده در سازه های ساختمانی قرار می گیرد.

البته قیمت آن را نمی شود نادیده گرفت، زیرا قیمت مناسبی دارد و توزیع تیرچه بلوک در بازار داخلی ایران بی وقفه انجام شده است و لذا در بازار انواع تیرچه بلوک و یا سقف تیرچه در حجم بالا و وزن مختلف عرضه شده است. از آن جایی که بیشتر متقاضیان نمی دانند که تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن را نمی دانند به توضیح کوتاهی راجع تیرچه بلوک و یا سقف تیرچه پرداخته ایم.

توزیع کننده تیرچه بلوک

سوال بسیاری از متقاضیان موجود در بازار این است که تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن کدامند، در پاسخ باید بگوییم که تیرچه بلوک انواع متفاوتی دارد و معمولا نحوه اجرای آن ها در ساختمان ها متفاوت است و دارای سطح قیمتی متفاوت می باشند.

به همین واسطه توزیع کننده تیرچه بلوک سعی کرده است تا بتواند این سازه های پیش ساخته یا تیرچه بلوک و یا سقف تیرچه بلوک را در بازار با حجم بالا و بدون وقفه عرضه نماید تا نیاز بازار به تیرچه بلوک یا سقف تیرچه بلوک تامین شود و متقاضیان برای ساخت و ساز سازه ها و ساختمان ها از این تیرچه بلوک یا خرپا استفاده نمایند و از مزایای تیرچه بلوک یا سقف تیرچه بلوک بهره مند شوند. تیرچه بلوک در بازار با نام سقف تیرچه شناخته می شود و دارای  قیمتی به صرفه اقتصادی و مناسب هستند و از استاندارد برخوردار می  باشند.

 

توزیع کننده تیرچه بلوک

 

سخن پایانی

تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن را در این مطلب توضیح کوتاه و مفیدی دادیم و لذا گفتیم که تیرچه بلوک همان سقفی است که برای ساختمان ها استفاده می کنند تا لرزش کمتری داشته باشد و در برابر عوامل طبیعی مانند باد و زلزله مقاوم باشد و تخریب نشود و به این سوال رایج و متداول متقاضیان که تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن پاسخ  مفیدی دادیم.

تیرچه بلوک قسمت به صرفه اقتصادی دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است و به همین جهت در کاربرد ترین سقف ها در بازار به شمار می رود که به واسطه قیمت و مقاومتی که دارد و تنوع بالا می توان گفت از مصرف زیادی برخوردار است.

فروشگاه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد آجدار، نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و … می باشد. تمامی این مقاطع برای استفاده در ساخت و ساز می باشد که کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم این مقاطع را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/   تهیه کنید و از بابت کیفیت و مرغوب بودن آن هیچ دغدغه ای نداشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

تیرچه

بررسی تیرچه بتنی و انواع آن

میلگرد تقویتی چیست؛ نحوه چیدمان آن در تیرچه و فونداسیون

نحوه محاسبه میلگرد سقف تیرچه بلوک

https://ahanhyper.com//?p=15014

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *