امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تیرآهن بلژیکی چیست؟

در این مقاله از سری مقالات وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث تیرآهن بلژیکی چیست؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی تیرآهن بلژیکی

بهتر است بدانید تیرآهن به عنوان پایه و اساس صنعتی و بنا های مختلف تولید و روانه بازار می‌شود که در کیفیت های متنوعی موجود است. تیرآهن بلژیکی چیست؟ سوالی که بسیاری از شما عزیزان که با انواع تیرآهن آشنا نیستید؛ با آن روبرو خواهید شد. تیرآهن بلژیکی به عنوان یکی از انواع پروفیل ها می باشد که در بازار موجود است.

 

انواع تیرآهن بلژیکی

 

 تیرآهن های بال نیم پهن، بال پهن، زنبوری، سبک و سنگین در سایز های مختلف با کیفیت بلژیکی تولید و در بازار موجود است. توجه داشته باشید که تیرآهن های سایز ۱۲ و ۱۴ و ۱۶ و ۲۰ از جمله پر مصرف ترین و پر استفاده ترین انواع تیرآهن ها می باشد که در ساخت و ساز استفاده می شود. تولید کنندگان تیرآهن با بهره مندی از روش نورد این پروفیل ها را تولید و عرضه می کنند.

انواع تیرآهن بلژیکی

در ادامه مبحث تیرآهن بلژیکی چیست؟ باید بدانید که تیرآهن بلژیکی با توجه به نیاز بازار معمولاً در نواحی مختلف و سایزهای مختلفی تولید و عرضه می شوند. تیرآهن ها با توجه به سطح مقطع، طول، ارتفاع و شرکت تولید کننده و … نامگذاری خواهد شد. برخی از انواع تیرآهن بلژیکی به شرح زیر است.

تیرآهن هاش

تیرآهن هاش یا بال پهن از جمله تیرآهن های بلژیکی می باشد. همانطور که پیداست دارای بال های پهن و هم اندازه با جان می باشد. سطح مقطع این محصول همانند حرف H انگلیسی می باشد و به همین خاطر به آن هاش می‌گویند. با توجه به اینکه از نظر سطح تیرآهن واگذاری توانایی آن در برابر تحمل فشار بسیار مناسب است؛ این تیرآهن از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

تیرآهن بال نیم پهن

در ادامه مبحث تیرآهن بلژیکی چیست؟ باید ذکر کنیم که تیرآهن بال نیم پهن یکی از انواع تیرآهن بلژیکی می باشد. همانطور که از نامش پیداست از بال های کوچکی برخوردار است. توجه داشته باشید که سطح مقطع این نوع تیر به خاطر بال کوچکتر از جان به شکل I انگلیسی می باشد و دارای استحکام متوسط بوده و جهت ساخت و ساز بناهای مسکونی و تجاری کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

تیرآهن لانه زنبوری

توجه به اینکه ظاهر این نوع تیرآهن ها همانند لانه زنبور می باشد به آن لانه زنبوری می گویند که در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می گیرد. جان آن دارای اشکال هندسی همچون کندوی زنبور عسل می باشد. سوراخ هایی که در این تیر آهن وجود دارد باعث اتصال بیشتر تیرآهن با بتن خواهد شد.

 

سایز تیرآهن بلژیکی

 

سایز تیرآهن بلژیکی

در ادامه مبحث تیرآهن بلژیکی چیست؟ حال که با تیرآهن بلژیکی و انواع آن آشنا شدید؛ بهتر است بدانید که این مقطع فولادی در سایز های بزرگ و کوچک تولید و عرضه می‌شود. سایز تیرآهن با توجه به ارتفاع و طول محصول محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال می‌توان گفت تیرآهن ۱۲ دارای جان ۱۲۰ میلی‌متر می‌باشد و در طول های مختلف تولید و عرضه می‌شود.

 در نظر داشته باشید که سایز تیرآهن ها عامل بسیار مهمی در میزان تحمل بار و مقاومت خمشی محصول می باشد. این نوع پروفیل دارای جان ضخیم و نسبتاً بلند و قابلیت تولید در طول های مختلف را دارد. در صورتی که دارای جان نازک و کم ارتفاع باشد؛ جهت تحمل بیشتر در اندازه های کوتاه تولید خواهد شد. از جمله پر استفاده ترین و محبوب ترین انواع تیرآهن ها سایز های ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ می باشد. اما در طول های ۲۰ متر تولید و عرضه می‌شود.

 به طور کلی می‌توان گفت پروفیل‌های فولادی در 80 تا ۴۰۰ میلیمتر طراحی می شود. در نظر داشته باشید که تیرآهن بلژیکی نیز مثل دیگر تیرآهن ها تهیه می شود؛ باید نورد به پروسه تولید تیرآهن می گویند که درستی آن معمولا شمش های فولادی تحت حرارت بالا و به پروفیل های مدنظر تبدیل خواهند شد. کیفیت و دقت در فرایند نورد باعث می‌شود تا محصول با کیفیت در تولید و ساخته شود. هرچه مراحل حرارتی و قالبگیری تکرار شود؛ ظاهر و کیفیت محصول افزایش پیدا خواهد کرد.

کاربرد تیرآهن بلژیکی

در ادامه مبحث تیرآهن بلژیکی چیست؟ باید بدانید که پروفیل‌های فولادی با توجه به نیاز مشتریان و میزان کاربرد محصول در موارد مختلف تولید و عرضه می شود. بهتر است بدانید که تیرآهن های بلژیکی معمولاً در تنوع و گوناگونی و انواع مختلفی تولید می‌شود که باعث شده است کاربرد گسترده ای در صنایع داشته باشد.

بهتر است بدانید تیرآهن های بال پهن در ساخت بناهایی همچون پاساژ، برج ها، کشتی‌سازی، سکو استخراج منابع نفتی و گازی و سیلو ها و … استفاده خواهد شد. در صورتی که تیرآهن های بلژیکی که دارای بال نیم پهن می باشد؛ اندازه آن ها کوچکتر در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان به عنوان اسکلت سازه، اسکلت در ستون، خرپا، بادگیر، دیوار سقف، پارکینگ، چهارچوب پنجره و … استفاده کرد.

 

قیمت تیرآهن بلژیکی

 

قیمت تیرآهن بلژیکی

با توجه به مبحث تیرآهن بلژیکی چیست؟ باید بدانید که قیمت تیرآهن بلژیکی با توجه به پارامتر ها و عوامل مختلفی همچون وزن تیرآهن، نوع تیرآهن، تعداد و همچنین کیفیت ساخت و … در حال نوسان می باشد. شما عزیزان می توانید هزینه به روز انواع تیرآهن بلژیکی را در وب سایت https://ahanhyper.com/ مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازید.

خرید تیرآهن بلژیکی

تیرآهن بلژیکی از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین مقاطع فولادی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید شما بازدید کنندگان عزیز می توانید جهت خرید تیرآهن بلژیکی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید و این مقاطع فولادی را با با کیفیت بالا تهیه و خریداری نمایید.

شما بازدید کنندگان عزیز برای اینکه بتوانید سایز و نوع مناسب این نوع تیرآهن ها را تهیه نمایید؛ باید قبل از سفارش سعی کنید با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید. به این صورت می‌توانید اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت کرده و خریدی مطمئن را تجربه نمایید. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که مجموعه آهن هایپر محصولاتی ارائه می دهد که توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند. همچنین ارسال به سراسر کشور نیز جهت رفاه و آسایش شما خریداران عزیز دارد. با اطمینان خاطر این مقاطع فولادی را سفارش داده و از آن در کاربردهای نظر خود بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تیرآهن روسیه

https://ahanhyper.com//?p=27075

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *