امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت انواع تیرآهن

تفاوت انواع تیرآهن باعث می شود تا با توجه به نوع پروژه، استاندارد و نوع کاربرد بتوان از انواع گوناگون تیرآهن استفاده کرد. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله از سری مقالات وب سایت اهن هایپر شما را با انواع استانداردهای گوناگون تیرآهن بیشتر آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

کاربرد تیرآهن

تیرآهن معمولاً برای سازه های مرتفع بسیار کاربردی است و همچنین در مقایسه با بتن می تواند فضای بسیار کمی را اشغال کند ناگفته نماند شما چند قطعه را به راحتی با استفاده از تیراهن می توانید به یکدیگر متصل کنید که در پروژه های گوناگون این امر به راحتی مشاهده می شوند و همچنین تیرآهن جز محصولات پیش ساخته است که حتی بعد از پایان سازه نیز می توانید نسبت به توسعه آن با استفاده از تیرآهن اقدام نمایید. انواع تیرآهن باعث می‌شود تا شما نصب و اجرای بسیار سریعی را انتظار داشته باشید و تمام این موارد به کاربرد اصلی انواع تیرآهن اشاره بازی دارد.

 

تفاوت انواع تیرآهن از نظر استاندارد

 

تفاوت انواع تیرآهن از نظر استاندارد :

تیرآهن ipe

حال که در مورد تفاوت انواع تیرآهن با شما صحبت می کنیم، بهتر است بدانید که  تیرآهن ipe از جمله استانداردهای اروپایی است که معمولاً شما می توانید شکل ظاهری آن را با ارتفاع 80 الی 600 میلیمتر در نظر بگیرید. معمولاً در ساخت و ساز جهت ساختن ستون و خرپا می‌توان از این نوع تیرآهن با این استاندارد استفاده کرد که جزء آهن آلات بسیار کاربردی و رایج در صنعت ساخت و ساز در داخل کشور به حساب می آید.

تیرآهن INP

تیرآهن INP با استاندارد های چین و روسیه تولید می شود که مانند تیرآهن ipe به شکل I انگلیسی می توان مشاهده کرد. ارتفاع این تیرآهن نیز 80 الی 600 میلیمتر است که در پل سازی و ساختمان سازی مورد کاربرد قرار می گیرد. البته ناگفته نماند که در مقایسه با تیرآهن ipe این مدل آنچنان تحمل بالایی نداشته و به همین دلیل قیمت پایین تری را می توانید برای خرید اینترنتی در نظر بگیرید.

تیرآهن IPB

تیرآهن IPB از جمله تیرآهن هایی است که به نام هاش از آن یاد می شود و شکل ظاهری آن H است که معمولاً این نوع را هم می توان با ارتفاع ما بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر به راحتی در نظر گرفت. معمولا برای ساخت ستون نیز این تیرآهن هم مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از تیرآهن های هاش سبک، متوسط و سنگین به نحو احسن استفاده کنید. این تیرآهن به خاطر ظرفیت بالا در برابر تحمل فشار امروزه جزء پرکاربردترین ها به حساب می آید.

تیرآهن CNP

تیرآهن لانه زنبوری که به نام CNP هم شناخته می شود از جمله تیرآهن هایی است  که با داشتن حفره‌ هایی در طول جان باعث می شود تا وزن سبک تری را در نظر بگیرید. زمانی که در مورد تفاوت انواع تیرآهن صحبت می کنیم، شاید وجود همین حفره ها این تفاوت را به وجود آورد. معمولا برای ساختن ستون، مهاربندی اتصالات، اتصال تیر و ستون و… تیرآهن لانه زنبوری یک گزینه ایده آل و قابل قبول معرفی می شود.

 

تفاوت استاندارد IPE و INP

 

تفاوت استاندارد IPE و INP

معمولاً تفاوت انواع تیرآهن را با دو استاندارد IPE و INP می توانیم مورد بررسی قرار دهیم؛ چرا که این دو استاندارد با توجه به ضخامت بار تفاوت خود را نشان می دهند. ضخامت تیرآهن IPE تا پایان کاملا برابر و یکسان اما در تیرآهن INP شما ضخامت را با دور شدن از جان کمتر می بینید و این چنین تفاوت این دو استاندارد مشخص می گردد.

مزایای استفاده از تیرآهن

حال که با تفاوت انواع تیرآهن آشنا شده اید، بهتر است در مورد مزایای استفاده از تیراهن نیز اطلاعاتی هرچند مختصر ولی مفید به دست آورید. تیرآهن از جمله محصولات فولادی است که می تواند از گزند انواع جوندگان خود را دور نگه دارد. این چنین عمر مفید سازه نیز به بهترین شکل ممکن حفظ می شود که این مزیت را در ابتدا نادیده نگیرید.

همچنین تیرآهن بدون شکستگی می تواند تنش کششی بسیار بالایی را تحمل کند. به همین دلیل برای ساخت ستون و البته استحکام سازه قطعاً تیراهن مورد نیاز است. اگر شما به دنبال یکپارچگی در سازه خود هستید، بدون اغراق انواع تیرآهن می تواند این مزیت را به همراه داشته باشد.اینچنین ایمنی بالایی را در ساخت سازه می توانید انتظار داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از انواع تیرآهن می تواند قابلیت سفارش سازی آن نیز باشد. ناگفته نماند که تیرآهن می تواند دوام و استقامت بسیار خوبی را در مقابل آتش سوزی و همچنین خوردگی از خود نشان دهد. با توجه به موارد گفته شده، کاملاً طبیعی است که اینچنین مورد استفاده و کاربرد قرار گرفته است.

خرید انواع تیرآهن

ما در این مقاله در مورد تفاوت انواع تیرآهن با شما صحبت کرده ایم. این گونه شما می توانید به نحو احسن نسبت به خرید انواع تیرآهن با توجه به کاربرد و نیاز خود از سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. این سایت جزء سایت های بسیار معتبر و البته به روز است. شما می توانید با بهترین قیمت بالاترین کیفیت را انتخاب کنید.

 

خرید انواع تیرآهن

 

پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و… در این سایت با قیمتی ایده آل و کاملاً به نرخ روز و البته منصفانه به فروش می رسد. تنها قبل از سفارش محصول توصیه ما این است که با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید. هرکدام از محصولات با جزئیات کامل مورد بررسی قرار می گیرند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که امروزه خریدی می تواند معقولانه باشد که شما با توجه به کارایی محصول بتوانید از محصولی با کیفیت و مرغوب و مطابق با قیمت روز استفاده کنید. البته برخی متأسفانه به کیفیت توجهی ندارند و به همین دلیل است که بعد از سفارش خود احساس رضایت خاصی را به دست نمی آورند. شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید از سراسر کشور محصولات فولادی مورد نیاز خود را از این فروشگاه معتبر سفارش دهید بدون اینکه کوچکترین دغدغه ای داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تفاوت آهن کرمانشاه و اصفهان 

تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن اصفهان

نحوه تشخیص انواع تیرآهن + معرفی راهکارهای کلیدی برای تشخیص

https://ahanhyper.com//?p=26130

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *