امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین محله برای زندگی در استانبول

بهترین محله برای زندگی در استانبول یا خرید و اجاره بستگی به نقدینگی ، بودجه و نوع علاقه شما به محیط های شلوغ و آرام دارد. اگر به فکر مهاجرت به استانبول هستید، باید بگویم محققان و مشاوران با مطالعه مقالات شهری و دانشگاهی دریافتند که بسیاری از محله ها و مناطق مختلف استانبول براساس سطح تحصیلات، قابلیت های زندگی و وضعیت رفاهی بهترین مناطق شناخته شده اند.

نکاتی که قبل از انتخاب بهترین محله برای زندگی در استانبول باید بدانید

ما در این قسمت از مقاله به نکاتی که قبل از انتخاب بهترین محله استانبول باید بدانیم  میپردازیم، پس برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید. استانبول از کلان شهرهای بزرگ بشمار می رود که جمعیت این کلان شهر بیش از 15000000 نفر است و همچنین مساحت این کشور بزگتر از بسیاری از کشورها است.

هیچوقت فکر نکنید که زندگی در استانبول بدور از مشکل و بسیار آسان است، بلکه استانبول نیز مانند کشورهای دیگر از مشکلاتی برخوردار است. ترافیک و پارکینگ را میتوان از مشکلات بزرگ این کشور دانست. شبکه حمل و نقل در این کشور خوب است، ولی باتوجه به ترافیک در ساعات شلوغی میتواند رفت و آمد و حمل و نقل ناراحت کننده باشد.

 

نکاتی که قبل از انتخاب بهترین محله برای زندگی در استانبول باید بدانید

 

 باتوجه به ساحلی بودن این کشور رفت و آمد با کشتی در زمان های شلوغ یک راهکار فوق العاده است. سکونت در کشورهای آسیایی مثل استانبول بیشتر از کشورهای اروپایی است. بهترین محله برای زندگی در استانبول دارای آپازرتمان یا خانه ی ویلایی است که از سرویس های امنیتی و پارکینگ های سرپوشیده برخوردار باشند.

برای احتیاط خانه خود را نزدیک محل کارتان بگیرید یا برای آسایش خود از وسایل حمل و نقل عمومی آسان استفاده کنید. اگر بازنشسته شدید و دیگر کاری ندارید، خانه ای دور از مرکز شهر خریداری کنید.

بهترین محله برای زندگی در استانبول براساس وضعیت

بهترین مناطق استانبول براساس وضعیت رفاه اجتماعی، سطوح حمل و نقل، زندگی اجتماعی، بهداشت، خدمات شهرداری، آموزش و…. شامل مناطقی چون مالتپه، بشیکتاش، شیشلی و کادیکوی است.

این مناطق دارای خدمات اجتماعی، تئاتر، موزه، خدمات فرهنگی و سینما هستند و همین مزایا یکی از عوامل وضعیت زندگی اجتماعی برای بهترین بودن این مناطق هستند. ارزش بازار مسکن، مراکز خرید و بانک ها عواملی است که از نظر وضعیت رفاهی بهترین مناطق محسوب می شوند.

9 منطقه قابل سکونت از بهترین محله برای زندگی در استانبول

9 منطقه قابل سکونت استانبول که از نظر زیست پذیری، سطح تحصیلات، وضعیت رفاهی و فرهنگ برگزیده شده اند، محله های بشیکتاش، کادیکوی، بی اوغلو، ساریر، فاتح، بکیرکوی، آتاشهیر، شیشلی و اوسکودار 9 منطقه قابل سکونت استانبول هستند. در ادامه به معرفی کوتاه این منطقه ها می پردازیم.

 

قیمت بهترین محله برای زندگی در استانبول براساس وضعیت

 

  1. منطقه بشیکتاش

بشیکتاش از منطقه هایی است که زندگی در آن جریان دارد و پرجنب و جوش، رنگارنگ ، دارای بازارهای مختلف، جمعیت دانشجویی، مراکز خرید، اسکله کشتی، جمعیت دانشجویی، فعالیت های فرهنگی و هنری، ساختمان های تاریخی، غذاخوری و مکان های شراب، باشگاه فوتبال و تفریحات ساحلی مشهور است. محله های قابل سکونت این منطقه و بهترین محله برای زندگی در استانبول شامل محله های اتیلر، آرناووتکوی، ببک، آکات، لونت، لوازیم و کوروسمه می باشد.

  1. منطقه کادیکوی

کادیکوی یکی دیگر از مناطق قابل سکونت استانبول است، که مزایایی چون فضای پر جنب و جوش و زندگی شهری، بناهای تاریخی، یک مرکز مهم حمل و نقل، بازار، جمعیت بزرگ جوان و دانشجو، رویدادهای فرهنگی و هنری، مراکز خرید، کافه ها، میخانه ها و رستوران ها در کنار دریا و زندگی شبانه پر جنب و جوش داخلی است. یکی از محبوب ترین و رنگارنگ ترین مناطق استانبول این منطقه را تبدیل بیکی از مناطق قابل سکونت کرده است. محله های قابل سکونت این منطقه و بهترین محله برای زندگی در استانبول شامل  Caddebostan، Fenerbahçe، Moda و Suadiye است.

  1. منطقه بی اوغلو

بی اوغلو یکی از منطقه های بزرگ قابل سکونت استانبول است. این منطقه مشهور به آثاری از معماری 100 ساله اروپای است. میدان تقسیم، برج گالاتا و خیابان استقلال از آثار نمادین این منطقه هستند. از محله های این منطقه میتوان به محله‌های گالاتا، آسمالیمشیت و جهانگیر اشاره کرد، این محله ها به معماری منحصربه‌ فرد، خیابان ‌های پر جنب و جوش و فضایی بسیار سرزنده و خوب معروف است.

  1. منطقه سارییر

Sariyer یک منطقه از مناطق قابل سکونت زیبا استانبول است. از آثار این منطقه میتوان به موزه سدبرک هانیم، قلعه روملی و نخلستان امیرگان اشاره کرد. این منطقه از نظر جغرافیایی در انتهای سواحل اروپایی Boshorus قرار دارد. این منطقه شهری پر جنب و جوش است که دارای مکان های غذاخوری در کنار سواحل بسفر، زیبایی های طبیعی، چندین مکان تاریخی و موزه ها مشهور می باشد. محله های قابل سکونت این منطقه و بهترین محله برای زندگی در استانبول شامل محله های ایستینیه، ینیکوی، بالتالیمانی، امیرگان و طرابیا است.

 

خرید منزل در بهترین محله برای زندگی در استانبول

 

  1. منطقه فاتح

فاتح یکی دیگر از منطقه ای بسیار بزرگ استانبول است که  دربرگیرنده شبه جزیره تاریخی استانبول و از دوره های امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی  میزبان بسیاری از مکان های تاریخی استانبول است. این منطقه استانبول قدیمی دارای بسیاری از جاذبه های دیدنی چون مساجد، موزه ها، کاخ ها و موارد دیگر است. از محله های این منطقه میتوان به محله های سلطان احمد، امینونو، فنر و بالات اشاره کرد.

  1. منطقه باکرکوی

باکرکوی از جهت جغرافیایی در سمت اروپایی، در ساحل دریای مرمره قرار گرفته است و این منطقه به زندگی روزمره مدرن و پر جنب و جوش، بازارها، فعالیت های فرهنگی و هنری، زندگی شبانه، مراکز خرید، تفریحات ساحلی و رستوران ها و مراکز خرید خوب معروف است. از جاذبه هایی که در این منطقه واقع شده اند میتوان به آکواریوم استانبول و فرودگاه آتاتورک استانبول اشاره کرد. محله های قابل سکونت این منطقه و بهترین محله برای زندگی در استانبول شامل Yesilkoy، Atakoy، Florya است.

  1. منطقه آتاسهیر

آتاسهیر از جهت جغرافیایی در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته و این منطقه دارای پروژه های مسکونی و خانه های نوساز، شبکه جاده ها، استاندارد زندگی خوب و مناطق تفریحی است. بسیاری از افراد بومی و خارجی این منطقه را بعنوان محل زندگی انتخاب میکنند.

  1. منطقه شیشلی

منطقه شیشلی یک منطقه بین ‌المللی و مجلل استانبول است که از جهت جغرافیایی در سمت اروپایی واقع شده. این منطقه دارای محیطی پر جنب و جوش و شلوغ است که دارای امکاناتی چون تاریخ و فرهنگ، موزه ها، کلیساها، مساجد، خیابان های خرید پر جنب و جوش و مراکز خرید می باشد.

این منطقه از گرانترین مکان های استانبول بشمار میروند. محله های قابل سکونت این منطقه و بهترین محله برای زندگی در استانبول شامل نیسانتاسی، تسویکیه، ماکا است.

  1. منطقه اوسکودار

اوسکودار منطقه ای است که از لحاظ جغرافیایی در سواحل آسیایی بسفر، درست در مقابل بشیکتاش قرار گرفته است. مکان های تاریخی و گردشی این منطقه شامل: Uskudar به دلیل خط ساحلی زیبا، برج Maiden’s Tower، تپه Camlica، بیشه فتحی پاشا، مساجد قرن شانزدهم، فواره ها و بسیاری موارد دیگر است. محل های قابل سکونت این منطقه شامل محل های کوزگونچوک، بیلربی، سنگلکوی است.

با خرید از آهن هایپر بهترین خانه را در بهترین محله در هرکجای جهان بسازید و لذت ببرید. آهن هایپر در سایت خود قیمت میلگرد، ورق، نبشی و ناودانی، پروفیل و سایر آهن آلات موجود را قرار داده است. با مقایسه کیفیت و قیمت به این نتیجه خواهید رسید که هایر آهن بهترین در عرصه ی آهن آلات است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بهترین منطقه تهران برای ساخت و ساز

https://ahanhyper.com//?p=24454

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *