امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟

در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تیرآهن یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد می باشد که این به خاطر یکپارچگی آن است. در ساخت سازه پل و صنایع دیگر از این مصالح به عنوان مقاومتی استفاده خواهد شد که این مقطع فولادی معمولاً در طول ۱۲ متری و در سایزهای مختلف در بازار موجود است. این مقطع فولادی در برابر خوردگی و تنش های وارد شده از مقاومت مناسبی برخوردار باشد و همچنین باید در سازه دوام زیادی داشته باشد.

 در هنگام ساخت این مقطع مواد اولیه آن را با برخی از آلیاژ ها ترکیب خواهند کرد که با توجه به اینکه هر آلیاژی دارای خاصیت منحصر به فردی است؛ ویژگی های مهمی را به محصول اضافه می کند. البته در نظر داشته باشید درصد آلیاژ باید به صورت دقیق باشد تا اثر مثبتی داشته باشد. بسیاری از مصرف کنندگان با سوال برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ روبرو می شوند و تمایل دارند تا بدانند که در ساخت این مقاطع فولادی از چه آلیاژ هایی استفاده می شود. در ادامه برخی از آلیاژها را بیان می کنیم.

آلیاژهای مورد استفاده برای ساخت تیرآهن

در ادامه مبحث برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ باید ذکر کنیم که آلیاژهای همچون کربن، کروم، منگنز، مس، نیکل، تیتانیوم و نیتروژن نوبیوم و سیلیکون، فسفر و گوگل از جمله آلیاژهایی می باشند که معمولاً در ساخت تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ساخت و تولید تیرآهن از فولاد با گریدهای مختلف استفاده خواهد شد. برخی از این فولادها به شکل شمش می باشند که برای تبدیل به تیرآهن به مرحله نورد وارد خواهد شد. در ادامه به بررسی آلیاژ ها می پردازیم.

 

آلیاژهای مورد استفاده برای ساخت تیرآهن

 

فسفر و گوگرد

فسفر و گوگرد از جمله آلیاژ هایی می باشند که برای ساخت تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود تا خاصیت ضد خوردگی آن بهبود پیدا کند. همچنین در هنگام قرارگیری در برابر هوا و رطوبت دچار خوردگی نخواهد شد.

در نظر داشته باشید که اضافه کردن گوگرد و فسفر علاوه بر اینکه افزایش مقاومت را در برابر خوردگی دارد؛ باعث می‌شود تا رفتار مقطع در برابر برشکاری و ماشینکاری نیز بهتر شود.

تیتانیوم

در ادامه مبحث برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ باید ذکر کنیم که یکی از این آلیاژ ها؛ آلیاژ تیتانیوم می باشد. معمولاً از آن در ساخت تیرآهن به میزان ۰.۲۵ تا 0.6 استفاده می شود که باعث می شود تا خاصیت جوش پذیری افزایش پیدا کند.

کروم

کروم نیز از جمله آلیاژهای می باشد که در ساخت تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد که باعث می‌شود تا در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار شود. معمولاً میزان مجاز این آلیاژ حدود ۱۰.۵ تا ۲۷ درصد می باشد. وجود کروم در ساخته تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مولیبدن و نیتروژن

در ادامه مبحث برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ باید ذکر کنیم که مولیبدن و نیتروژن از جمله آلیاژهای مورد استفاده در ساخت تیر آهن می باشد که باعث می‌شود تا مقاومت این مقطع فولادی را در محیط هایی که دارای کلر و گوگرد هستند؛ افزایش پیدا کند. همچنین در نظر داشته باشید که این آلیاژ باعث می‌شود تا در برابر خوردگی نیز از مقاومت خوبی برخوردار شود.

مس

در ادامه مبحث برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ باید بدانید که مس یکی از آلیاژ های مورد استفاده می باشد. این آلیاژ اجازه نمی دهد تا تیر آهن در برابر خوردگی و رطوبت آسیب ببیند. همچنین باعث می شود تا مقاومت آن در برابر محیط های اسیدی و سولفات افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید که نقطه قوت آلیاژها توانایی آن ها در تقویت فلزات در حین حفظ بهترین خواص آن خواهد بود.

نیکل

نیکل از جمله آلیاژهایی می باشد که در ساخت تیرآهن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مقاومت آن بسیار موثر می باشد. این آلیاژ در برابر گرما و دما از مقاومت بسیار عالی برخوردار بوده و تیر آهن را از این نظر بهبود خواهد داد.

 

برای ساخت آهن از چه آلیاژی استفاده می شود

 

نیوبیوم

در ادامه مبحث برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ باید ذکر کنیم نیوبیوم از جمله آلیاژهایی می باشد که باعث می شود تا مقاومت آن در برابر حرارت بالا رود. همچنین در نظر داشته باشید که سیلیکون در اثر اکسید کنندگی به فولاد در هنگام ذوب ریخته خواهد شد.

کربن

کربن از جمله اصلی‌ترین آلیاژهای می باشد که درتمامی تیرآهن های فولادی اضافه می شود. برخی خاصیت های از جمله مقاومت، استحکام و کشش را به مقطع فولادی یا همان تیرآهن اضافه می‌کند. همچنین این مقطع در برابر سایش، زنگ زدگی و خوردگی از مقاومت بیشتری برخوردار است.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز به بررسی سوال برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟ پرداختیم. تیرآهن از جمله مقاطع فولادی می باشد که بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز و صنایع دیگر دارد. این محصول معمولا در ابعاد و انواع مختلفی در بازار موجود است که هر یک کاربردهای خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید از مقاطع فولادی در ساخت و ساز استفاده کنید؛ باید سعی کنید نوع با کیفیت و مرغوب آن را تهیه نمایید. چرا که تیرآهن از جمله مقاطعی می باشد که به صورت مستقیم بر امنیت و استحکام سازه در تماس است.

در صورتی که از تیراهن های بی کیفیت استفاده شود؛ باعث می شود تا خطرات جانی و مالی زیادی را به همراه داشته باشد. سعی کنید قبل از تهیه محصولات سابقه فروشگاه مورد نظر خود را بررسی نمایید که بتوانید از فروشگاهی معتبر خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه با توجه به اینکه از سابقه درخشانی برخوردار است؛ محصولات با کیفیتی را عرضه می‌کند که شما با اطمینان خاطر و بدون کوچکترین دغدغه‌ای می توانید این محصولات را تهیه کنید.

 همچنین این مجموعه جهت رفاه عزیزان کارشناسان خبره ای را در نظر گرفته است که در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بتوانید اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت کنید. شما عزیزان جهت سفارش انواع تیرآهن کافیست به وبسایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید و یا به صورت تلفنی با کارشناسان فروش در تماس باشید و سفارش خود را ثبت کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فرایند تولید تیرآهن

نحوه تقویت تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=26273

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *