امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع لوازم داربستی

داربست یک ساختار موقت، مرحله، یا سکوی مرتفع است که برای کمک به پروژه‌های ساخت‌وساز و تعمیر و نگهداری در ارتفاع مناسب عمل می‌کند. با پیشرفت در صنعت ساخت‌وساز، و بسیاری از سبک‌های معماری مختلف، انواع مختلفی از سیستم‌های داربست استفاده می‌شوند.

انواع لوازم داربستی

داربست ها دارای لوله‌های عمودی هستند که کل وزن سازه را به زمینی منتقل می‌کنند که در آن به یک صفحه پایه مربعی تکیه می‌کنند تا وزن را پراکنده کنند. معمولا لوله‌های صاف هستند که بین استانداردها نقش دارند.

لوله ها با زاویه قائمه به زمین تکیه می‌کند. این لوله های اصلی در کنار استانداردها قرار گرفته‌اند؛ آن‌ها از استانداردهایی پشتیبانی می‌کنند که در محل قرار دارند. برای پشتیبانی بیشتر برای صفحات، ترانسوم ها میانی بین لوله اصلی قرار داده می‌شوند.

 

اجزای اصلی داربست

 

سایر اجزای اصلی داربست

لوله های داربست

لوله‌های داربست معمولا از آلومینیوم یا فولاد ساخته شده‌اند اگرچه داربست کامپوزیت وجود دارد. از لوله‌های فیبریل با فیبر شیشه‌ای در یک ماتریس پلی استر یا نایلون به علت هزینه بالای لوله کامپوزیت استفاده می‌شود که معمولا تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطری از کابل‌های برق بالای سر وجود داشته باشد که نمی‌تواند قطع شود.

این لوله ها معمولاً با قطر ۴۸ میلی متر و به طول ۶ متر برش زده می شود. می توانید این لوله‌ها را در وزن‌های ۱۴و ۱۶ و ۱۷ و ۲۱ کیلویی تهیه نمایید. هرچه ضخامت محصول افزایش پیدا کند بدون شک قیمت لوله داربستی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

لوله های داربستی معمولاً در شکل ها و ابعاد و طول های مختلفی وجود دارد که در ایجاد داربست کاربرد دارند. لوله های داربستی شامل موارد زیر می باشند:

ستون داربست: معمولاً به طول ۶ متر وجود دارد.

لوله‌های سرتاسر افقی: معمولاً به صورت عمود بر ستون داربست قرار می‌گیرد.

لوله های زیر تخته ای: این لوله ها به صورت افقی می باشند که بین لوله‌های سرتاسر افقی و ساختمان برای ایجاد تکیه گاه تخته سرکوب و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شمع مایل: به صورت تکیه گاه بر روی زمین و ساختمان مجاور نصب می‌شود که برای مهار داربست کاربرد دارد.

لوله‌های مهار: لوله ها معمولاً به صورت قطری داخل داربست قرار می‌گیرند و از حرکت داربست جلوگیری می‌کند.

بست های فلزی

یکی دیگر از انواع لوازم داربست بست های فلزی می باشند که این راستا با توجه به نوع و محل و کاربرد دارای انواع مختلفی می باشند. برخی از انواع بست فلزی مورد استفاده در داربست عبارتند از:

بسته راست گوشه یا قائم یا بست تک پیچ: از این پس برای اتصال ستون داربست به لوله افقی سرتاسری

بست دو پیچ: از وصل دو پیچ برای اتصال لوله به سهم مورد استفاده قرار می‌گیرد البته امروزه استفاده ای از این بست نمی‌شود.

بسته چهارپیچ:  از این بست معمولاً برای اتصال به صورت زاویه قائمه استفاده می‌شود.

بسته آهنگیر یا بست هاش: معمولا از این بست برای اتصال لوله به تیرآهن یا قوطی استفاده می‌شود.

بست لوله زیر تخته ای: برای اتصال لوله زیر تخت های به لوله افقی سرتاسری از این بست استفاده می‌شود.

بست گردان: برای اتصال میلگر ها به لوله افقی سرتاسری برابر زاویه دلخواه شما از بست گردان در داربست ها استفاده می شود.

بست بوشی: از بست بوشی برای لوله‌های مقابل هم یا در وسط لوله ها استفاده می شود.

بست خاردار: معمولاً از بست خاردار برای اتصال لوله های دوتکه استفاده می‌شود.

بست مهار انتهایی: در بخش انتهای لوله از بست مهار انتهایی استفاده می شود.

پایه مهار

دستک های افقی داربست

 

لوله های داربست

 

اتصال دهنده داربست

اتصالات معمولا کوپلر هستند که لوله‌ها را با هم نگه می‌دارند. شناخته‌شده‌ترین آن‌ها به عنوان داربست شناخته می‌شود و سه نوع اصلی وجود دارد که عبارتند از: کوپلرهای پاتلوگ، کوپلرهای زاویه قائم و چرخشی.

صفحات اصلی قابل تنظیم

شما می‌توانید از صفحات پایه بلند با ارتفاع متفاوت انتخاب کنید که با رشته‌های گرد و مرتب تمیز کننده برای سازگار شدن با زمین هستند. این رنگ با علایم رنگی و بریدگی برای حفاظت در برابر سیم‌پیچ به دست می‌آید.

بریس های مورب

بریس های مورب با قفل‌های گره از ساختار پایه متشکل از استانداردهای عمودی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، استانداردهای ارتباط بالای آن‌ها به ساختارهای خاص کمک می‌کند.

تخته شست

بین استانداردهای عمودی، تخته‌های شست قرار داده می‌شوند. تخته در آلومینیوم، فولاد یا چوب قابل‌دستیابی هستند. صفحه پنجه فولاد خطر آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد و همچنین طول می‌کشد. به دلیل طراحی آن، هیچ شکاف یا شکاف بین عرشه و صفحه پنجه وجود ندارد.

عرشه ها

عرشه ها نیز به عنوان تخته‌ها به کار برده می‌شوند و آن‌ها در آلومینیوم، قاب آلومینیومی با تخته تخته سه لا  و استیل داغ موجود هستند. عرشه ها یک جز ساختاری هستند و به همین ترتیب دفاتر حسابداری در سطح عرشه مورد نیاز نیستند، که نه تنها هزینه را حفظ می‌کند بلکه وزن نیز کاهش می‌دهد.

توجه داشته باشید شما زمانی که برای سفارش و خرید انواع لوازم داربست مراجعه می کنید باید سعی کنید این محصولات را از فروشگاه های معتبر از کیفیت آن اطمینان داشته باشید. با توجه به گسترش روز افزون استفاده از داربست ها نیز گسترش پیدا کرده است و برای ساخت و ساز بیش از ارتفاع ۳ متر لازم است از داربست ها استفاده کنید.

 بهتر است بدانید داربست برای امنیت افرادی که بر روی آن کار می‌کنند بسیار مهم و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد. شما باید سعی کنید تا تمامی انواع لوازم داربستی را با کیفیت بالا تهیه نمایید. تا امنیت کامل افرادی که از ان استفاده می کنند، تامین شود.

مجموعه آهن هایپر یکی از شرکت های عرضه کننده تمامی لوازم داربستی و سایر مقاطع فولادی همچون نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها می باشد. شما بازدید کنندگان گرامی می توانید جهت تهیه این لوازم از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید و این محصول را با کیفیت بالا سفارش داده و از ان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بست لوله داربستی

فرآیند تولید لوله داربست

راهنمای خرید لوله داربست

کاربرد های داربست

https://ahanhyper.com//?p=16281

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *