امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

آهن قراضه چیست ؟ انواع آهن قراضه

یکی از اصلی ترین منابع فلزی که برای شارژ قوس الکتریکی از آن استفاده می‌ کنند آهن قراضه می باشد. به طور معمول روی اکثر قراضه هایی که در کوره های الکتریکی به کار برده خواهند شد عملیات آماده سازی به بهترین نحو ممکن انجام می گردد.

شما باید به خوبی بدانید که تعداد آهن های قراضه در صنعت روز به روز افزایش پیدا می ‌کند و به همین دلیل است که بازیافت کنندگان از آهن های قراضه برای بازیافت استفاده می کنند.

اینکه شما به خوبی انواع آهن های قراضه را بشناسید اهمیت بسیار زیادی برای بازیافت دارد. در واقع اگر قصد بازیافت آهن های قراضه را دارید باید به خوبی مدل و انواع آنها را شناسایی کنید و سپس برای صنعت بازیافت مورد استفاده قرار دهید.

هر یک از صنایعی که در زمینه بازیافت آهن قراضه فعالیت می ‌کنند باید دسته بندی قراضه های آهن را به خوبی بشناسند. اینکه شما به خوبی دسته بندی قراضه های آهن را از نظر کیفیت و ساختار بشناسید کمک می کند که در کمترین بازه زمانی بازیافت قراضه های آهن را انجام دهید.

پیش از خریداری انواع قراضه های آهن بهتر است که دسته بندی آنها را بشناسید. برخی از مهم مهمترین و اصلی ‌ترین قراضه های آهن را در ادامه معرفی می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد قراضه های آهن به دست بیاورید.

انواع آهن قراضه

معرفی انواع آهن قراضه

از جمله مهمترین آهن قراضه هایی که در صنعت وجود دارد و باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت هستند از :

  1. ضایعات سوپر ویژه :

برخی از آهن آلات ساختمانی مانند خورده های میلگرد، تیرآهن، نبشی ها، گوشه های ورق های ضخیم، ناودانی ها و لوله هایی که ضخیم هستند به عنوان ضایعات آهن سوپر ویژه شناخته می شوند. شما باید به خوبی بدانید که این نمونه از ضایعات آهن در صنعت کاربرد گسترده ای خواهند داشت.

اگر قصد بازیافت آهن را دارید بهتر است به خوبی بدانید که این نمونه از ضایعات آهن به عنوان بهترین و مناسب ترین ضایعات شناخته می شوند.

  1. ضایعات آهن ویژه :

برخی از ضایعات مانند سر تیرآهن، چهارپهلو های کوتاه قد، ورق های روغنی سیاه، کناره های ورق های ضخیم، لوله های سیاه ضخیم، قالب های بتنی، موتور یخچال پله شده ، پرس میلگرد و غیره از جمله مهمترین ضایعات آهن به شمار می ‌روند که به عنوان ضایعات آهن ویژه شناخته می شوند.

شما در صورتی که حجم زیادی از این ضایعات را برای بازیافت مورد استفاده قرار دهید می توانید در صنایع محصولات متنوعی را تولید کرده و به دست مشتریان برسانید.

  1. ضایعات آهن درجه یک :

ورق های سیاه صنعتی، شاسی اتومبیل سنگین، انواع لوازم های موتوری سبک و سنگین، قوطی و پروفیل های بدون زنگ زدگی، انواع ورق های روغنی و سیاه رنگ و غیره از جمله مهم ترین تجهیزات و آهن قراضه هایی به شمار می ‌روند که به عنوان ضایعات آهنی درجه ۱ شناخته می شوند.

در صورتی که شما این نمونه از ضایعات آهن را بازیافت کنید حجم خالصی از آهن را می ‌توانید به دست بیاورید که با استفاده از آن قادر خواهید بود محصولات متنوعی را تولید نمایید.

  1. ضایعات آهن درجه دو :

دوچرخه و موتورسیکلت، درب و پنجره، آبگرمکن‌ های بدون رسوب برش خورده، لوله بار سبک، میلگرد کلاف شده، ورق های گالوانیزه، لوله بار گالوانیزه، اتصالات گالوانیزه، بسته ‌بندی بدون زنگ زدگی و غیره از دیگر ضایعات آهن به شمار می روند که به عنوان ضایعات آهنی درجه دو شناخته می‌ شوند.

شما در صورتی که حجم گسترده‌ ای از این ضایعات را خریداری کنید می ‌توانید بازیافت آنها را به صورت عمده انجام دهید و محصولات متنوعی را تولید و طراحی نمایید.

دقت داشته باشید که برای خریداری ضایعات آهن درجه دو باید کیفیت ضایعات را از نظر خالص بودن به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

انواع آهن قراضه

  1. ضایعات آهن درجه سه :

ضایعات آهن درجه ۳ شامل ورق های گالوانیزه رنگ خورده، شیلنگ های فشار قوی سوخته شده، منبع اگزوز، حلب بهداشتی فله و غیره هستند که شما می توانید این نمونه از ضایعات را به صورت حجیم و عمده از افرادی که جمع‌ آوری ضایعات را برعهده دارند خریداری کنید و بازیافت نمایید.

  1. ضایعات آهن درجه چهار :

هر یک از انواع پلیسه های زنگ نزده که حداقل ۲ درصد کسری درونشان وجود دارد را به عنوان ضایعات آهن درجه ۴ می شناسند. این نمونه از ضایعات باید در حجم گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرند تا قادر باشید از آنها درصنعت استفاده بهینه نمایید.

  1. ضایعات آهن روغنی :

ضایعات آهن روغنی به ورق هایی که برای روش کار سرد تولید می شوند گفته می شود. این ضایعات در صنایع تولید قطعات خودرو و ماشین سازی کاربرد زیادی دارند شما باید به خوبی بدانید که با این ضایعات آهنی از جمله بهترین ضایعاتی به شمار می ‌روند که سود خوبی برای بازیافت به خود اختصاص داده اند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

وضعیت بازار آهن قراضه در ایران و جهان

خرید، فروش و کاربرد ضایعات آهنی

https://ahanhyper.com//?p=7990

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *