امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

افزایش استحکام بتن

ساختمان های بتنی امروزه به عنوان مقرون به صرفه ترین نمونه های موجود شناخته می شوند. با توجه به کیفیت موجود در ساخت و ساز ها می توان در زمانی کم برخی از سازه ها را ایجاد کرد. افزایش استحکام بتن به روش های مختلف انجام شده و می توان با توجه به میزان برخی از نکات این اقدام را انجام داد. باید دقت داشته باشید که در بتن های مختلف می توان به راحتی برخی از متریال ها را به کار برده و به خوبی مقاومت بسیار بالایی را مشاهده نمود. کیفیت در بتن به صورت کلی در استحکام ساختمان موثر می باشد.

هرچه بتن موجود در یک ساختمان با کیفیت تر باشد می توان راحت تر ویژگی های بیشتر را به ساختمان اضافه کرد. از مهم ترین ویژگی های موجود در ساختمان ها می توان به ضد زلزله بودن اشاره کرد. برای اینکه یک ساختمان ضد زلزله بسیار خوب را در اختیار داشته باشید باید به بسیاری از نکات در بتن توجه کنید. به صورت معمول برای افزایش استحکام بتن بهترین روش استفاده از میلگرد می باشد. میلگرد در ساختار بتن می تواند برای ساختمان استحکام بسیار بالایی را ایجاد کند. این عوامل و شرایط به خوبی می تواند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را به وجود بیاورد.

از دیگر موارد برای افزایش استحکام بتن می توان به نسبت سیمان به آب اشاره کرد. باید این نسبت به گونه ای در نظر گرفته شود که نوع خمیری بودن بتن به خوبی حفظ شود. امروزه برای اینکه بتن را آزمایش کنند از روش های مختلف استفاده می کنند. توجه به اسلامپ بتن می تواند برای ایجاد استحکام بیشتر بسیار موثر باشد. در انتخاب متریال های ساخت بتن نیز باید به تمامی ویژگی های موجود توجه داشته باشید. سیمان، ماسه، شن، سنگ دانه و … از مهم ترین متریال های ساخت می باشند که می توان به راحتی از آن ها استفاده نمود.

روش های افزایش استحکام بتن

 

روش های افزایش استحکام بتن

برای افزایش استحکام بتن می توان روش های بسیار متنوعی را شرح داد. این روش ها برای ایجاد سازه های مختلف مناسب می باشند. برای اینکه با انواع روش های مختلف آشنا شوید در ادامه برخی از متداول ترین روش ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • استفاده از میلگرد: مهم ترین متریال برای ایجاد استحکام در بتن، میلگرد می باشد. میلگرد می تواند برای شما بالاترین کارایی را در بتن ایجاد کند. به صورت کلی می توان بیان داشت که استفاده از میلگرد می تواند باعث افزایش مقاومت کششی و فشاری بتن شود. این افزایش استحکام در بتن به عنوان بالاترین سطح از مقاومت شناخته می شود. در تمامی قسمت های بتنی یک ساختمان می توان از میلگردها استفاده کرده و بالاترین کیفیت را نیز مشاهده نمود. از دیگر مزایای موجود در میلگرد ها می توان به طول عمر بسیار عالی آن اشاره کرد که باعث می شود تا ساختمان شما نیز طول عمر بالاتری را داشته باشد. از دیگر مزایای استفاده از میلگرد می توان به انعطاف بسیار بالا اشاره کرد. انعطاف در این محصولات باعث می شود تا بالاترین مقاومت برای ضد زلزله بودن را تجربه کنید.
  • ایجاد تراکم بیشتر در بتن: یکی از روش های افزایش استحکام بتن مربوط به تراکم در بتن می باشد. می توان به کمک روش های مختلف منافذ و حباب های موجود در بتن را از بین برده و تراکم بتن را افزایش داد. با ایجاد تراکم در بتن می توانید استحکام آن را به صورت چشم گیری افزایش دهید. می توان بتن های موجود را تا 40 درصد نیز متراکم کرد. یکی از روش های متراکم کردن بتن استفاده از دستگاه های ویبره می باشد. بتن متراکم شده نسبت به بتن عادی بسیار مقاومت تر بوده و می توان ویژگی های خاصی را نیز در آن مشاهده کرد.

افزایش مقاومت بتن

 

افزایش استحکام بتن با توجه به متریال های به کار رفته در بتن

در تمامی بتن ها متریال های به کار رفته یکسان می باشند. باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از این متریال ها بهتر است که به کیفیت آن ها توجه داشته باشید. نوع سیمان، ماسه، شن و … در بتن می تواند استحکام را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. به صورت کلی برای ساختمان ها از سیمان تیپ 2 استفاده شده و باید شن و سنگ دانه را نیز به صورت ترکیبی از دو نوع ریز و متوسط استفاده کنید. این متریال ها باید به نسبت مناسب بایکدیگر مخلوط شوند.

از دیگر موارد در تعیین این متریال ها می توان به ماسه اشاره کرد که باید حتما از ماسه شسته برای ساخت بتن استفاده شود. ماسه شسته می تواند حالت خمیری و یکدست بودن بتن را به خوبی ایجاد کند. از دیگر موارد با اهمیت در ساخت بتن می توان به مقدار آب استفاده شده اشاره کرد. برای هر کیسه سیمان باید مقدار مشخصی از آب را در اختیار داشته و مصرف کرد. برای متریال های ساخت بتن در قوانین و مقررات موجود می توان استاندارد هایی را نیز مشاهده کرد.

به صورت کلی در هر مترمربع از یک ساختمان باید مقدار 300 تا 350 کیلوگرم سیمان به کار برده شده باشد تا استحکام بنا به خوبی رعایت شود. این مقدار برای ساختمان های متفاوت یکسان بوده و نباید از این مقدار کمتر و یا بیشتر استفاده کنید. استفاده کمتر باعث سست شدن بتن شده و به راحتی خرد می شود.

 

خرید بتن

 

خرید مصالح و میلگرد

برای افزایش استحکام بتن یکی از مهم ترین موارد و نکات، استفاده از مصالح با کیفیت می باشد. میلگرد را برای مسلح کردن بتن به صورت گسترده ای به کار می برند. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توانید مقاومت بیشتری را برای سازه در اختیار داشته باشید. یکی از مجموعه های بسیار با کیفیت در ایران که انواع مصالح و متریال های ساخت را به شما عرضه می کند آهن هایپر می باشد.

در این مجموعه بهترین متریال ها از با کیفیت ترین کارخانه های ایران آماده شده اند تا شما در زمانی کم آن ها را برای سازه خود انتخاب کنید. از خدمات متنوع آهن هایپر می توان به ارائه انواع آهن آلات اشاره کرد. برای دریافت قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و قیمت روز آهن می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

چسب بتن برای کاشت میلگرد

برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟

https://ahanhyper.com//?p=36644

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *