امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

اتصالات جوشی چه نوع اتصالاتی هستند ؟

یکی از متداول‌ ترین اتصالاتی که در لوله کشی مورد استفاده قرار می ‌گیرد اتصالات جوشی می باشد. شما باید به خوبی بدانید که اتصالات فلزی در اندازه ها و سایزهای متنوع وجود دارند که هر یک از آنها کاربردهای مشخص شده ای خواهند داشت.

شما باید به خوبی بدانید که هر یک از تجهیزات اتصالی جوشی را به نوعی طراحی می‌ کنند که با استفاده از جوشکاری به لوله ها قابلیت اتصال داشته باشد. در برخی از موارد مانند تغییر سایز لوله، تغییر جهت لوله، مسدود کردن مسیر لوله و انشعاب گیری باید به خوبی بدانید که این نمونه از اتصالات کاربرد زیادی از خود نشان می‌ دهند.

برای اتصال تجهیزات و هر یک از قطعات متنوع در پروژه های ساختمان سازی باید از روش های متفاوتی استفاده شود. هر یک از روش هایی که بر اساس این نمونه اتصالات مورد استفاده قرار می ‌گیرد باید مزیت ‌های خودش را داشته باشد.

به طور کلی خوب است بدانید که اتصالات جوشی از جمله بهترین اتصالاتی می باشد که در سازه های فلزی کاربرد زیادی از خود نشان می‌ دهد.

بیشتر خرابی ها در سازه های فلزی به دلیل عدم اتصال اصولی خواهد بود. اتصالاتی که جوشی می باشند با استفاده از فرایندهای که دارای سیستم ذوب هستند قادر خواهند بود که سیم های فلزی و یا الکترود دو قطعه فلزی را به یکدیگر وصل کنند.

اتصالات جوشی

مزیت های اتصال جوشی نسبت به بسیاری از اتصالات

شما باید به خوبی بدانید که اتصالات جوشی نسبت به بسیاری از دیگر اتصالات مزیت های بیشتری را به خود اختصاص داده است. برخی از مهم ترین مزیت ها که باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید و از این اتصالات استفاده کنید عبارتند از :

  1. اتصالاتی که جوشی هستند یک اتصال قوی بین انواع اتصالات و لوله برقرار می نمایند و در صورت اجرا اگر به صورت اصولی و صحیح باشند به ندرت دچار نشتی می گردند. بنابراین شما باید به خوبی بدانید که این اتصالات را نیاز است بر اساس استانداردهای مشخص شده انجام دهید.
  2. افت فشار و همچنین اغتشاش جریان در درون لوله کشی با استفاده از این اتصالات به حداقل رسیده می ‌شود. چرا که سطح اتصال بین اتصال جوشی و لوله دارای یک سطح یکنواخت می گردد.
  3. دقت داشته باشید که یکی از مهمترین مزیت های این نمونه اتصالات این است که به سرویس های دوره ای کوتاه نیاز پیدا نمی کند. در واقع شما می توانید این اتصالات را در دوره‌ های طولانی ترین مورد بازدید قرار دهید تا از کیفیت آن اطمینان خاطر به دست بیاورید.
  4. از دیگر مزیت های اتصالات مورد نظر متریال کم آن نسبت به دیگر اتصالات از جمله اتصالات فلنج دار برای ساخت اتصالات ساختمانی می باشد. به همین دلیل شما باید بدانید که هزینه زیادی را به خود اختصاص نمی دهد.

اتصالات جوشی در کدام صنایع کاربرد زیادی دارد ؟

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که این اتصالات در هر یک از کاربرد هایی که مربوط به مصرف و انتقال سیالات، مواد شیمیایی و گاز ها مربوط می گردد وجود دارد. صنایعی که از این اتصالات استفاده می‌ کنند گستره زیادی از اتصالات را باید به کار ببرند.

اگر شما می خواهید از اتصالات جوشی استفاده کنید باید به خوبی کاربردهای آنها را نیز بدانید. برخی از مهمترین کاربرد هایی که این اتصالات دارند و شما نیاز است آنها را بشناسید عبارت است از :

  1. صنعت ساختمان سازی و موتورخانه یکی از مهمترین صنایع مورد استفاده اتصالات مورد نظر می باشد. شما باید به خوبی بدانید که در کنار لوله های سیاه درزدار و همچنین لوله های مانیسمان این نمونه از اتصالات کاربرد زیادی از خود نشان می‌ دهند.
  2. این مورد از اتصالات در سیستم آتش نشانی ساختمان ها و همچنین مراکزی که تجاری هستند مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که در آن در کنار انتقالات فلنجی و کلوپی این اتصالات کاربرد زیادی از خودشان خواهند داد.
  3. سیستم هایی که مربوط به انرژی می باشد از دیگر صنایع کاربردی اتصالات مورد نظر به شمار می ‌رود.
  4. صنایع نفت و گاز، صنایع برقی، نیروگاه‌ های سوخت فسیلی، نیروگاه‌ های هسته‌ ای و خطوط انتقال ترمیم کننده انرژی گرمایی از جمله مهمترین صنایع مورد استفاده اتصالات جوشی می باشد.

طرز کارکرد اتصالات جوشی

طرز کارکرد اتصالات جوشی

در صورتی که شما می خواهید از این نمونه اتصالات استفاده کنید باید به خوبی طرز کار کرد آن را بدانید. هر یک از اتصالاتی که در صنایع متنوع به کار برده می شوند وظایف متفاوتی را برعهده دارند.

این نمونه اتصالات که در صنایع پتروشیمی و همچنین نیروگاه ها کاربرد زیادی از خود نشان می ‌دهند برای جلوگیری کردن از نشتی آب و مایعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل در صورتی که قصد استفاده کردن از این اتصالات را دارید باید در مورد ویژگی های مربوط به کیفیت و ساختار آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کپ جوشی چیست؟ + مهمترین ویژگی های آن کدام است؟

https://ahanhyper.com//?p=8540

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *