امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آموزش جوشکاری میلگرد

میلگرد از جمله پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین مقاطع فولادی می باشد که در بتن و همچنین کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مقاطع فولادی در برخی مواقع نیاز به جوشکاری دارد که برای اتصال به میلگرد دیگر و .. مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم آموزش جوشکاری میلگرد را برای شما بازدید کنندگان عزیز بررسی کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

در ادامه مبحث آموزش جوشکاری میلگرد باید ذکر کنیم که استفاده از بتن در صنعت ساختمان سازی بسیار گسترده و کاربرد دارد. در واقع می‌توان گفت که متداول ترین و رایج ترین ماده ای می باشد که معمولا برای پی ریزی سازه ها استفاده خواهد شد. در نظر داشته باشید این که پروژه ساخت و ساز شما چیست؟ مهم نیست. چه دیوارها، چه پست ها یا دال های کف و … باشد؛ بتن مصالح ساختمانی می باشد که در تمامی این موارد ضروری بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

البته در نظر داشته باشید که بتن مستعد ترک خوردگی می باشد و باعث می شود تا خطر از هم پاشیدگی سازه را به همراه داشته باشد. این نوع مصالح اولیه معمولا در فشار بسیار قوی و قدرتمند بوده اما در کشش بسیار ضعیف عمل می‌کند که این باعث می شود تا استحکام کششی نیاز به بهبود داشته باشد. در این موارد با اضافه کردن میلگرد به بتن می توان استحکام آن را افزایش داد.

 در نظر داشته باشید میلگردهایی که به عنوان تقویت کننده استفاده می شوند؛ در برخی مواقع نیاز به جوشکاری دارد. جوشکاری را به افراد مطمئن و معتبر بسپارید و نکات لازم را در حین جوشکاری مدنظر قرار دهید تا اتفاقی نیفتد. اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید؛ حتما آموزش جوشکاری میلگرد را فرا بگیرید تا  بتوانید به صورت اصولی جهت این عملیات اقدام نمایید.

آیا می توان میلگرد را جوش داد؟

همان‌طور که می‌دانید میلگرد در اندازه ها و درجه های مختلفی در بازار موجود است. برخی از درجات میلگرد را می توانید جوشکاری کنید؛ اما برخی از درجات امکان جوش کاری ندارند که باید برای اتصال از یک روش دیگر استفاده نمایید. برای اینکه بدانید کدام میلگرد قابلیت جوش دارد و کدام قابلیت جوش ندارد؛ آموزش جوشکاری میلگرد را تا پایان مطالعه نمایید.

 

آیا می توان میلگرد را جوش داد؟

 

میلگرد قابل جوش

با توجه به کد جوشکاری ساختاری AWS D1.4 میلگردهای فولادی کم آلیاژ یا کم کربن دارای قابلیت جوشکاری می باشند. با توجه به مبحث آموزش جوشکاری میلگرد بهتر است بدانید که این میلگرد معمولاً از نسبت فولاد به کربن برخوردار است که باعث می شود تا برای جوشکاری گزینه مناسبی باشد.

البته در نظر داشته باشید که این میلگردها نه تنها برای جوشکاری مناسب بوده بلکه برای پس از آب بندی در بتن، جوش ها می توانند تحت بار قابل‌توجهی کنار یکدیگر قرار بگیرند. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که این نوع میلگرد ها تنها نوع میلگردی می باشند که شما بدون در نظر گرفتن ملاحظات خاصی می‌توانید به جوشکاری آن اقدام کنید.

میلگرد غیر قابل جوش

در ادامه مبحث آموزش جوشکاری میلگرد باید ذکر کنیم که قابلیت جوش یا غیرقابل جوش را ترکیب شیمیایی فولاد تعیین می کند. در صورتی که فولاد از محتوای کربن بالا برخوردار باشد؛ باعث می‌شود تا شکننده تر شود. به همین خاطر برای جوشکاری در صورتی که در معرض تنش جوشکاری قرار بگیرد؛ احتمال شکستگی بیشتری دارد. میلگرد های فولادی که از استحکام بالایی برخوردار می باشند؛ برای جوشکاری چندان مناسب نیست که شما نباید در این موارد از جوشکاری استفاده نمایید.

  نکات لازم برای جوشکاری میلگرد

آموزش جوشکاری میلگرد به شرط رعایت نکات خاصی قابل قبول می باشد که این شرایط خاص به شرح زیر می باشد :

  نکات لازم برای جوشکاری میلگرد

انتخاب نوع صحیح میلگرد

با توجه به آموزش جوشکاری میلگرد که ذکر شد؛ برخی از انواع میلگردها قابلیت جوش ندارند و شما باید سعی کنید نوع مناسب مقطع فولادی را انتخاب کنید؛ سپس به جوشکاری بپردازید. در صورتی که در این مورد به درستی اقدام نکنید باعث می‌شود تا میلگرد دچار شکستگی شده و خطراتی را به همراه داشته باشد.

 انتخاب پر کننده مناسب یا الکترود مناسب

بهتر است بدانید که برای جوشکاری نیاز به الکترود یا پرکننده دارید. الکترود ها در مشخصات متفاوتی در بازار موجود است. شاید جالب باشد بدانید که برای فولاد ساده کربنی یا فولاد کم آلیاژ، آلیاژهای مس و آلومینیوم و … نمی توان تنها از یک الکترود جوشکاری استفاده کرد. بلکه باید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید تا جوشکاری بدون مشکل انجام دهید.

 

مراحل جوشکاری میلگرد

 

انتخاب جوش مناسب، آماده سازی فلز و جایگذاری صحیح

برای اینکه بتوانید جوشکاری میلگرد را انجام دهید؛ باید با توجه به نوع میلگرد و مکان آن، نوع جوش مناسب انتخاب کنید. سپس سطح فلز را پاک و تمیز کنید و به صورت اصولی و استاندارد میلگرد را جایگذاری کنید. این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه داشته باشید.

تعیین اینکه نیاز به پیش گرم کردن است یا خیر و انجام در صورت نیاز

با توجه به مبحث آموزش جوشکاری میلگرد باید ذکر کنیم که برخی از میلگردها برای جوش دادن نیاز به پیش کم کردن دارد. اما برخی دیگر نیازی ندارد و باید سعی کنید به روش های استاندارد و اصولی پیش گرم را انجام دهید؛ به گونه‌ای که آسیبی به آن وارد نشود و خللی در روند جوشکاری ایجاد نکند.

 معرفی فروشگاه آهن آلات

حال که با آموزش جوشکاری میلگرد آشنا شدید؛ لازم است بدانید برای اینکه از میلگرد در ساختمان سازی، بتن و … غیره استفاده کنید در برخی مواقع نیاز به جوشکاری دارد. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید که این مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ به گونه ای که استحکام و امنیت سازه را تامین می کند و باید حتماً از با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع تهیه کنید تا بتوانید سازه ای مقاوم را ایجاد نمایید.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله میلگردهای با کیفیت می باشد. شما با اطمینان خاطر می توانید این مقاطع فولادی را تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

 همچنین در نظر داشته باشید که این مجموعه ارائه دهنده مقاطع دیگری همچونانواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … در ابعاد و سایزهای مختلف می باشد. با اطمینان خاطر می توانید تمامی مقاطع را با کیفیت بالا از طریق وب سایت https://ahanhyper.com سفارش دهید و دغدغه ای بابت کیفیت و مرغوب بودن این محصولات نداشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره ارتباطی ذکر شده با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کدام گاز در جوشکاری استفاده می شود؟

آموزش کامل جوشکاری با قوس الکتریکی

مراحل فرایند جوشکاری فراصوتی

https://ahanhyper.com//?p=26262

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *